Gratta Johanna

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190817
 
 
GRATTIS 
 
Verner & Valter
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Så en grå morgon, 16 grader och 20% chans för nederbörd i Tumba.
Det kan betyda lite sol kanske. Det skulle var gott med de vill
jag lova, har lite för stor längtan efter sol igen. Men man
skall nog vara glad åt varje dag, alltid kommer
någonting, sol eller grått eller regn vad
som spelar ingen roll. Huvud
saken det är väder.
 
Lite frukost kan
inte vara helt fel, jag kan
ju för allt i världen njuta av den.
Lätt som en plätt. Jag vill bara att det
skall vara en super bra och en skön dag. Nu
skall jag njuta så länge som det går av frukosten och
min start på dagen. Läsa lite och ta en kaffe på detta. Min dag
är min borg och mitt liv skall också repeteras.
 
Då så min dag är ett faktum. Vad som händer i dag är ju att vi skall
gratta Johanna. Hon blir tonåring och det skall ju firas med
hull och hår. Det blir ju lite så där lång resa men vad
gör man inte för barnbarnen. jag skall bara se
till att ge mig en förmiddag med allt
vad det innebär.
 
 
Då skall
vi äta lunch hos
Camilla och Linus och
sen skall vi vidare ner till Ärla.
Jag hoppas att det är mer än bara så
och att det blir kul. Mina hjärtan är de finaste
man har så det är ju så kul att se dom. Efter semester
är dom hemma igen så det är ju kul. Ja vi kommer dit 14.20 tror
jag och det är något med min man som inte stämmer. Han beter sig
så konstigt.
 
 
Stannar bilen och kliver ur, Joline tittar och sen kommer hon springande,
Farmor min farmor. Kramas och vill gosa mera. Haylie tittar och
tittar en gång till, jo det är farmor, min farmor. Hon springer
emot mig också, Även lila Astrid och Robert hälsar
så fint. Fina barnen, tar selfis med Joline,
Haylie och Astrid så härliga flickor.
Dom är ju galet goa.
 
 
Jag och Joline 190817         Haylie 190817           
Astrid 190817
 
Det blev något knas med Ari, han fick kramper och ont Hugo i magen.
Det blev bara att fara hem och sen att sova på soffan ett tag.
Ja det är väl bara att han får ligga där, det är ju bara att 
låta han sova länge och det hoppas jag att han 
gör. Jag tittar på film och sen är det lika
bra att sova för mig också.
 
 
Juhani och
Ashani fixar maten.
Jag är uppe och tassar vid 21.30
då sitter Ari uppe och spelar på datorn.
Jag lägger mig igen och så är det bara att  njuta av
natten. Skall sova nu och vi hörs i morgon.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0