Hänga på Brinken

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vecka 33 dag224  på året
 
 
 
190812 
 
 
GRATTIS 
 
Klara
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag en ny vecka, tomt blad och massor att skriva om.
Denna blogg är om mig, mina tankar, mina händelser
bara mina saker. Mina nära och kära kommer
att vara med och det är hur jag upplever
dagen med dom eller annat. Detta
är min vardag, min dag bara min.
Kul att just du läser om min
dag och hur jag har det.
 
Kul att just du bara
läser min dag.
 
Jag skall
starta min dag med
frukost. Jag har tvätt i dag och
det blir lite fel om man duschar innan
tvätten, man blir ju skit svettig av den. Har
en viss känsla att jag inte vill göra tvätten för
hissen står, hur skall jag få ner skiten till tvättstugan??
Ja det är min fråga just nu.
 
 
 Det blir ingen tvättstuga, det blir tvätta hos min dotter. Varför undrar du?
Jo jag tänker inte gå upp och ner i denna jävla trappa åtta gånger
och konka på tvätt. Nä jag tar ner lite till min dotter och tvättar
där. Så det blir Brinken häng i dag och det är ju bra.
Så jag kan nu sätta in första maskinen och
sen är det bara att vänta. Det blir
massa fika och massa
snack.
 
 
Vi spelar ord
jakten med Linus som var
skit kul. Det ju hur lärande som helst.
Linus vann och Camilla kom tvåa, jag trea. Så
var det med det. Lunch till oss klockan 12 och hänga mer tvätt.
Tror jag hänger det överallt, ute och inne. Men det måste ju halvtorka
tills jag skall hämta Juhani. Han skall bära upp allt. Så då är det väl bara att
fortsätta med kaffe, Pia kom över och vi fikar igen. Klockan ramlar på Pia skall hem
och Camilla skall fixa middag. Det blir spagetti med köttfärssås.
 
 
Thomas kom och vi skall äta, dom får sitt ny gammla kyl och frys sålda för 2000.
Skit bra med garanti kvar, det var ju bra och få bort dom. Så nu är det tomt
på altan. Då så dom skall handla så det får sno sig jag måste åka
om en timme. Så jag kan hänga upp alla fuktiga tröjor.
Så jag skall spela med Linus ett dansspel
och det var ju också skit kul
Linus är skit duktig
på de.
 
 
Han får visa
sina kusiner detta, man får
jobba hårt och det är kul kan vara något.
Så kom nu Camilla och Thomas hem, och jag kan
åker till Juhani och plocka han. Han vill köra så det är okej
för mig. Jag kan bara sitta bredvid och njuta av turen. Så kommer vi
hem och då funkar ju hissen på alla våningar utom 7. Där har dörren gått
sönder så nu skall man vänta på delar. Tur att vi kan åka med den till alla andra
våningar. Ja så skall man hänga upp all tvätt.
 
 
Så klart skall jag nu göra kväll och se till att man är pigg i morgon.
Har sjukgymnastik och samtal med chefen. Allt på en gång.
Ja ja jag lägger mig och tittar på Maria Wern.
Somnar säkert.
 
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0