Hiss jävel

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
 
190809
 
 
GRATTIS 
 
Roland
 
 
Grattis Ellie
på din dag.
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är fredag och jag har en solig morgon, hoppas på mycket sol i dag.
Men det vet man inte, vi bor ju i Svedala så det är ju lite si och så
med värme och sol. Jag hoppas att jag kan vara på en
altan i dag och känna strålarna mot mitt ansikte.
Men först skall jag ha min frukost, liten 
stund tystnad och ensam het.
Andas in ...andas ut.
ljuvligt.
 
Så nu kan 
vem som komma och
nucka med mig, jag är taggad.
Hej Juhani så du skall till jobbet, jaså det är
så och du vill övningsköra, jaså det vill du. Ha ha ha 
Ja det är ju så att jag har lovat dig så ja du får köra, men jag hämtar
dig inte. Så nu är det ju bara att göra sig klar och i ordning, mamma jag tror
Lilo är död. Kan du komma och titta? Ja det kan jag, så vad är problemet? Lilo
är inne i huset och kommer inte ut, okej.
 
 
Jag sätter på mig plasthandskar, för säkerhetskull, men hon är inte i huset.
Jag tittar på nedre plan, ingen Lilo, jag tittar på övre plan och där
ligger hon, Nix biter mig när jag tar Lilo, lilla vän detta är ju
inte bra. Vi får stoppa ner henne i en låda och lägga
varmt runt henne. Begravning snabbt som fasen.
Juhani blir lite nerstämd så klart detta
är inte kul. Nu har vi två kvar och
dom måste till en docktorn.
Jag messar Ashani.
 
 
Juhani kör mot
sitt jobb, han är tyst och
lyssnar på  deppig musik. Det
hjälper inte och det vet du. Men han
säger att det hjälper han, okej då så. Nu är han
på plats så jag kan åka hem och ringa lite samtal. Ja det
är ju bra. Nä jag tar en kaffe med Camilla, mycket bättre och
mycket roligare. Så vi skall ner till centrum, jag glömde ju smör i går,
en sak som var hur viktig som helst glömmer jag, och den stod på
lappen, snacka om hjärnsläpp.
 
 
Nu har jag i alla fall köpt smör och vi skall nu till Camilla för en liten lunch kyckling
med sallad. Vi tar kaffe på detta och slappar i soffan. Det är bara skönt att
ha lite tid och lite att göra för vem har bråttomt? Inte jag i alla fall. Nå
väl inget händer och inget är viktigt jo jag har skurit mig med
bröd kniven hos Camilla. Det är ju också en sak jag
brukar göra. Så liten skada på långfingret på
vänster hand. Typiskt mig. 
 
 
Jag skall nu hem klockan
är 16 och min man kommer senare då
han är hos Stefan också. Jag hoppas han kommer
på denna sida av kvällen då jag redan är seg och trött. Men 
man vet inte så noga när det gäller han. Skall ta och tvätta glaset
på akvariet nu tror jag så slipper jag det i helgen. Det är ju bara finemang.
Fint blev det.
 
 
Min man kommer in genom dörren och ser rätt seg ut, jag
skall bjuda på lax till han så blir han glad. Jag  väntar
bara lite efter som han skall göra saker i
badrummet först. Jag skall väl
hämta Juhani i dag, så jag
skall ta och åka nu.
Maten kommer
sen.
 
 
Jävla hiss.
Nu står det igen och
jag kommer att få gå upp när jag
kommer tillbaka. Hur kul är detta? Denna
hiss trasig minst två gånger per månad, det är sjukt.
Den står oftast på våning 4 . Där finns en boende med en
knappsats som Botkyrka bör se efter. Kanske skulle behöva en
modernare sak. I dag står hissen på 7:an och innerdörren står och slår
när man trycker på hissknappen.
 
 
Nå väl ner går rätt hyfsat men upp! Oj oj nu skall jag åka till
Juhani´s jobb och plocka han. Jag hoppas att detta blir
bra och att han hinner med det han skall. Jag vet
att det är en speciell dag för honom och det
är ju kul. Så nock you out.
 
 
Jag skall gå upp för 6
våningen och jag vet att en våning
går bra, sen har jag fem kvar. Fy fan det är
kämpigt. Vila på alla trappan och på alla våningar.
Då så kom upp och det känns vill jag lova. Hur jobbigt är
inte detta. Så nu skall jag göra maten, Ari undrar vart jag va,
det tog sån tid, ha ha ja jag har knallat i trappan.
Maten på och gubben får passa jag lägger
mig på soffan. Död i hela benet,
värt Hugo och fan så
irriterande.
 
 
Vi äter och
jag skall se på film
på 5:an, Dödligt vapen. Gammal
bra rulle. Ari tittar inte på gamla filmer.
Så han spelar. Jag tror jag somna. för jag var så
trött, eller rättare sagt slut i benet. Värken gör mig trött
och oftast irriterad.
 
 
Skiter i detta 
nu skall jag sova.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0