Kaffe besök

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190827
 
 
GRATTIS 
 
Fatima & Leila
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är tidig morgon och jag tror jag skall gå sönder. Jag har
sovit super hårt, ingen aning om drömmar eller om
jag varit i väg eller vad som. Så hårt har
jag sovit. Inte ens värken har
väckt mig. Jag har sovit
i alla fall fram
till 04.46
 
Nu skall
jag in ta min frukost
och försöka få i hopp min själ
och min kropp. Inte så lätt i dag, jag
kommer att göra ett försök. Jag har avslutat
min frukost så jag kan jobba mer intensivt. Jag börjar
med att andas in och håller andan, tar in lite mer luft, fyller lungorna
och håller andan, lätt och ledigt. Andas sakta, sakta ut genom näsan, lång
ut andning, tömmer allt. Stilla andas in igen genom näsan, låt magen puta ut
inandningen, håll andan  känn kraften i ett andetag. Andas ut, magen sjunker in.
 
 
Så min fina själ, min finaste finaste själ. Nu skall vi ta tag i denna dag och
se hur jag skall kunna stötta min vackra dotter. Jag så är det och så
blir det i dag. Det är mörkt och det är tungt och jag mår ....
nä nu skall jag inte falla, hålla mig uppe vara stark
för Camilla, Ja det är så det är.
 
 
Nå väl jag skall ha en
påtår hos Camilla sen är det bara
att hänga på till skolan för Linus. Vi skall vidare till
centrum för att plocka upp Pernilla. Träffar henne på Sparks.
Vi tar en fika. Sen är det bara att köra till Brinken. Alla gäster hamnar
automatiskt på Brinken. Det är större plats där. Vi skrattar, berättar minnen och
det är en trevlig dag med Pernilla. Hon hänger på hem till mig vid 13.30, Juhani skall bara
duscha sen kör vi hem Pilla till Solna.
Där efter kör vi till IKEA min son skall införskaffa nya sängkläder och kuddar.
Nice, han bjuder på en kaffe och så skall vi leta fina lakan,
påslakan och örngott. Vi är klara med allt efter en
timme så då skall vi hem. Vi lurar kön och
åker bakvägen, inga bilar här.
Så är det ju Juhani
som kör.
 
 
Där efter kör vi till IKEA min son skall införskaffa nya sängkläder och kuddar.
Nice, han bjuder på en kaffe och så skall vi leta fina lakan,
påslakan och örngott. Vi är klara med allt efter en
timme så då skall vi hem. Vi lurar kön och
åker bakvägen, inga bilar här.
Så är det ju Juhani
som kör.
 
 
Väl hemma så
städar han rummet och det
är bara att köra på, fint blir det och han
vill att det skall vara fint till frun kommer. Han är så
duktig han. Han fixar och trixar med det mesta och så bra
det blir. Ja jag skall fixa middagen till Ari så han kan ära lite. Det
är väl bra om han kan det. Kul att se dig hemma min käresta. nu äter vi
det är bara att ta för dig.
 
 
Det skall nu vara kväll och vi skall bara se vad vi kan hitta på.
Jag vill se tv och min man vill spela, så då får han spela.
Jag tittar på TV:n och så är det med det. Jag skall
njuta av lite kaffe och se är det bara att lägga
sig, kolla nyheterna och så sova.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0