Lite olika saker i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190807
 
 
GRATTIS 
 
Dennis & Denise
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Solen lyser så fint jag känner mig riktigt upprymd, kommer att njuta av 
solen i dag och sen får jag se vad som kommer att ske. Nu så
här på morgonkvisten är det bara att komma till ro och
njuta av en frukost. Det innebär det vanliga
men framförallt en god kopp kaffe.
Mmmm gott som få. Lite
njutning av detta.
Och tystnaden.
 
 
Då skall jag fixa
lite hemma och ringa samtal,
sitter i kö 25 minuter för att behöva ringa
polaren om en sak och sen sitta i kö igen, 20 minuter.
Nu så händer det saker. Båtresa med Pia 15 augusti. Så det kan bli.
Ja då är man lite bokad. Jag skall nu äta lunch med Camilla och Linus, sketti
det blir mums. Det är lite fika också det behöver jag. Sitter på altan och bara är.
Camillas sista semesterdagar.
 
 
Ja vi tar en sväng ner till parken också, den är inte så rolig vill jag lova. en
bäbisgunga och en vanlig, en liten sandlåda, ett gungdjur, en
klättervägg och en båt. Det är slitet och trist på en
liten yta. Men Linus gungar, leker med 
sanden sen vill han gå hem.
Okej bara att göra för
här händer inget.
 
 
En fika till och
sen skall jag iväg, det är
vårdcentralen som kallar och ett
läkarbesök. Parkerar Bee, sätter p-skivan och
går in. Jag ser min andra läkare där, han jag inte gilla. Han
som satt och gäspa. Nä i dag skall jag träffa Mohamed Ali, jo han heter så.
Men det var onödigt att gå dit för han tänker inte göra något innan jag har gjort MR
röntgen. Så jag får ha ont och jag dör av smärta, helvete vad jobbigt detta är.
 
 
Går gem och är sur som f.. Jag ringer Camilla och så berättar jag. Här i
Sverige är det en åkomma per besök. Men man kan inte titta på
vad det kan vara som orsakar smärtan i benet nej här skall
man vänta. Tills jag blir galen av smärtan. Nu är jag så
arg att jag behöver lugna mig, fixa akvariet, dra
bort skit  växter och se till att det blir fint.
Tvätta pumpen, oj den gick
sönder.
 
 
Jag messar Juhani,
kan du köpa en?? Eller jag
kommer före 20.00 och köper en så
kan du åka med hem. Då så skall kanske
köpa lite annat också, växter. Ja det är lite så att man
är i modet att köpa lite nytt till akvariet som ser ut som skit just nu.
Väntar tålmodigt på att man kan få åka och fixa med allt. Så lite TV innan.
 
 
Så nu är det ju dags att köpa lite saker på Bauhaus. Det är en
snäll tjej som hjälper mig så detta kommer att gå bra.
Juhani kommer och tittar till. Skall vänta in han,
han sluter om fem så det är bara att vänta.
 Sonen kommer och får
övnings köra.
 
 
Han är hungrig
och skall nu bara äta lite mat,
sitter med mig och ser på TV, lite kul
han är så avig annars. Du vet, inte rätt program
eller inte rätt läge just nu. Han sitter inte så länge för han vill
vara i sitt rum ett tag. Då blir man själv för min man spelar, inget ovanligt
kan man säga. Så nu klockan 21 kan man lugnt säga godnatt till alla.
 
Tar min dag / kväll och avslutar den här.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0