Planeringen sprack

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
 
190822
 
 
GRATTIS 
 
Henrietta & Henrik
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag och det är tvättstuga, vilket är
så dåligt för mig, jag blir lidande i
flera dagar efteråt, fan det är
ju jobbigt och sjukt  trist.
Men som alltid det
måste göras.
Skit
 
Nå väl
lite frukost innan,
det gör susen, andas lite
så blir det bättre så nu är det bara
att köra.Klockan tickar iväg och jag skall nu
gå ner till tvättstugan. Så trist. Så nu är det i lagt.
Kan jag nu ta mitt älskade kaffe och andas lite till.
 
 
 Ner i tvätten igen skall hänga nu. Fy vad det tog lång tid.
Juhani måste han bara måste byta tröja tre gånger
per dag. Han har 25 tröjor i tvätten, fatta 25
jag tvätta för 11 dagar sen, jag har
typ fem linnen, tre tunikor,
tre tröjor. Det är mer
normalt.
 
 
Helt otroligt.
Men nu hänger det i alla
fall, skall ner och ta tummel tvätten
om 50 minuter. Så nu blir det påtår och en stuns vila.
tumlaren ligger handdukar och lakan lätta att ta upp. de sista
får hänga en timme till, så är det nästan torra. Ja då så nu skall
jag ner och det är bara att ta gula bandet, stänger dörren och känner en
viss oro. Fan ... fel nyckel det är Bee´s nyckel.
 
 
Ja ja jag tar tvätten och kör till Juhani tar hans nyckel. Men hallå,
blippen är på hemma nyckeln. Jag kommer inte in i tvätten
heller. Lätt i panik ringer jag min dotter, hon säger
ring Botkyrkabygge. Ja då gör jag det, till slut
får vi tag i en Nicklas. Jag berätta och 
tala om vem jag var och var
jag bor. Han skall
komma.
Medans jag väntar
kommer en dam som skall tvätta.
Jag kan alltså hämta min tvätt. Vilken tur, och
så kommer Nicklas, jag tar upp tvätten och så öppnar han
nyckel tuben, yes jag kommer in, tack snälla Nicklas. Vad jag är glad detta
är ju helt galet bra. Kan nu ta det lugnt och ta lunch, ringer Camilla och bestämmer
en kaffe 14.30
 
 
Så ner till Brinken och träffa Linus och Camilla. Fikar och så ringer
luren, det är Juhani. Han är på väg in till akuten han har
gjort sig illa i foten. Han har klämt sig mellan två
kragar tror jag. Jag vill åka dit och
det vill Camilla me. Så vi
åker dit.
 
 
Jag kom ut från sjukan 17 så då tar jag Juhani till jobbet, sen tar jag
honom till Jordbro. Där kommer han att stanna till söndag
tror jag. Jag var klar med denna resa hit och
dit 19.00 så nu kan jag fara hem,
skall relaxa och se är
det bara att
kolla tv.
 
 
 
Ja det var denna
dag som inte alls blev som
jag planera. Det kan hända massor
och det är så jobbigt när det händer mina barn
saker. Som tur är gick det bra denna gång så då är det
bara att hoppas på bättre tider och lägga detta bakom sig.
Skall lägga mig nu, tack för i dag.
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0