Söndagsmys med gubben.

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
 
190811
 
 
 
GRATTIS 
 
Susanna
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är en solig morgon och
jag kan nog säg nu att det känns skönt
med sol och att få känna solen. Det är viktigt för
mig då jag verkligen älskar sol och härliga varma dagar. 
Nog för att det inte är högsommar men det är sommar och
solen lyset. Det är det som är viktigt.
 
 
Då så vad skall vi nu hitta på, det finns en marknad på
Hägerstensvägen, längst hela Aspudden. Det kan 
väl vara något att gå på, man kanske fyndar
något men framförallt att vara där
och se två kilometer
marknad.
 
Men jag skall
börja med min frukost och
njuta av den så som bara jag kan.
inga stora saker som skall fixas bara lite
så där vardags saker, duscha, bädda, sätta på
diskmaskinen ja sånt man alltid gör. Då så dagen är
igång och vi skall åka mot Hägersten.
 
 
Då så hela vägen ända bort till Aspudden, ingen marknad här inte.
Det kanske var i går, eller så tog han fel datum. Vi hitta
en skylt om loppis i Kungens kurva, vi far dit.
Det måste vara på P-platsen innan
IKEA. Vi åker dit och nej
inget här heller.
 
 
Vi åker till Sätra 
och tar oss lite lunch.
Då tittar han på marknaden på
Hägerstensvägen, den kommer 8/9 så vi
har gått om tid på den. Jag säger väl att den vid IKEA 
kan ha varit i går , det stod inge datum. Ja så är det nog. Då så
vad skall vi hitta på nu så? Inte vet vi men en fika skall vi ha. Så han drar
till stan och på mitt emot Mariatorget hitta han ett fint litet café.
 
 
Vi njöt av lite sol och så innan jag gick knycker jag lite skott
från en palettblomma. Så fina dessa kommer att bli.
Ja då skall vi hemåt och hitta en väg som inte
det är stopp på. Min man blir väldigt hetsig
när det är stopp, eller någon kör
saktare än vad man får.
Han vill att det
flyter.
 
 
Ja vi kom
hem och nu skall
jag ta det piano och kolla TV.
Det tycker inte Camilla och Thomas.
Det är viktigt att vi kommer ner. Okej jag
kommer snart. Med tanke på att hissen inte
fungerar så är det ju satan så jobbigt med upp och
ner.Men jag gör det väl då. Så jag kom till dom vid 15.15 typ
tror jag, Det blir kaffe och hälsar på Linus och Hampus som leker
järnet där uppe. Det är nu lite snack om min födelse dag, allt är planerat och
klart, vill bara ha allt klart. Okej allt är nu klart och det är ju kul. Men jag fyller
faktiskt bara 62.
 
 
Så då dricker jag kaffe och får ett mess från Juhani han vill köra lite om jag vill.
Vill och vill, nä det vill jag inte men du skall väl ha din lapp någon gång.
det är ju viktigt med kör timmar och du läser väl på nätet?
Ja vi kan köra, vart möter jag dig? I centrum okej.
Köer Hugo jag ter bakvägen, du vet anda 
sidan. Det blev missförstånd
men jag hitta han.
Mamma radar.
 
 
Då så massa
köer och vi hittar småvägar
och känner oss nöjda, det är träning och 
jag släpper båda vi hallen. Så nu kan jag åka hem och
gå upp, för nu skall jag INTE ut igen. Detta tar på krafterna vill jag lova.
Det är så att min man har fixat middagen så det finns massa mat nu, vi äter och så blir vi proppmätta och det är ju galet.
 
 
Lite tv och då kommer tröttheten. Kollar på kvälls
nyheterna på fyran innan vi somnar.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0