Middag med Camilla, Pia och Miss Paakki

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190820
 
 
GRATTIS 
 
Bernhard & Bernt
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Att vara stressad
utan att ha något att stressa för
är en väldigt jobbig situation. Att känna stress
och man vet själv att man inte behöver vara de, stressad
alltså. Hur kan man då ta ner stress nivån? Jo man sätter sig
ner och andas med djupa ande tag in och ut genom näsan. Varje morgon
är detta en nödvändig het. Man andas och andas i 5 - 10 minuter. Sakta och djupt.
 
 
Man skall också tänka på att när du andas in skall man trycka ut magen
så all luft kommer ner i hela lungan. Efter ett tag så kan man känna
hur mer och mer luft får plats i lungorna. Man är starkare och
starkare för varje andetag. Detta tar tid och man skall inte
ge upp. Syresättningen blir 100% och stress, oro
och allt där i mellan kan bara lägga sig.
så skönt så bra.
 
Nu skall jag sätta
mig och njuta av min frukost
och läsa på nyheterna och världens
dårskap. Ja min dag tar nu fart jag kommer att
ta mig ner till Camilla och se vad hon har för sig. Jag skall
köra henne till en massör som skall hjälpa henne med några knutar 
på nacken och så. Få se om hon kan få hjälp av detta.
Vi skall vara där klockan 11 så lite kaffe hinner vi med. Ja det är
ju bara att köra på, Juhani vill att jag skall köra han till Jordbro.
Men snälla, jag har annat för mig, han ringer ett par gånger.
Jag ger mig ock lovar köra han, men bara kasta av
han. Har faktiskt en kompis som kommer i
dag till Camilla. Men vad händer på
vägen mot Gladö???
En olycka så
klart.
 
 
Juhani vänder
på vägen och kommer runt,
då kommer en piketbuss som är i utryckning så
klart, åt sidan Juhani, men akta diket. Vi kan nu ta vägen
via Farsta och bort mot Jordbro. Då är det ju bara att fundera på vilken
väg hem, jag tar Huddingevägen, då blir det ju stopp för dom skall bärga bilen
och så. Det blev en lån resa och jag kom så sent till Camilla.
 
 
Nu går det ju bra efter som Pia känner Camilla. Men ändå, Miss Paakki
kom också, det är bra. Hon har jobbat så hon är trött och känner
sig seg. Vi fixar, nej Camilla fixar middag. Sallad. Jag handla
så nu är vi fyra som äter och det är lite barn inne
som äter och sen skall dom leka och vi
skall fika. Det är ju så att barnen
Kristoffersson är här. Kul
för Linus.
 
 
Hem mot kvällen och så är det ju bara att göra
kväll och njuta av lugnet som kommer hit
och nu. Jag skall bara titta på tv
tror jag så det ör ju helt
fantastiskt.
Bra dag,
bra men stressig
eftermiddag, bra middag och
så bra kväll. Helt okej dag. Det skall jag
inte klaga på. Ringer gubbe snackar med han och
njuter av hela kvällen. Skall nog försöka sova nu men det gick
inte så bra Har nu jobbigt med sömnen, känns som jag skriver i dvala.
Halv sover men kommer inte in i bra djup sömn, värker. Det är en värk från Hell.
 
 
Nu skall jag pröva med massa kuddar, det fungerar så där, inte
bra heller. Tablett är intagen för sent kan inte ta den
så nu skall jag försöka somna, oj vad trött jag är.
Kanske om en stund, nu nu kommer
John Blund.
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
 
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0