trött i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
 
190818
 
 
GRATTIS 
 
Ellen & Lena
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag, nya utmaningar och ett huvud som bara bankar.
Det är jobbigt och det är inte min grej, huvudvärk
är jobbigt och så är det bara att göra.det
så lätt som möjligt och så fint som
det bara går, jag har allt jag 
behöver så soffan eller
sängen i dag.
 
 
Jag känner att jag är
lite så där seg och så men
det går över om en liten stund hoppas
jag. Har tagit Alvedon så nu tar jag kaffe, då släpper
det säkert.  Jag skall bara ha en soft morgon och njuta så bra
det går. Nu är jag då på G med min förmiddag, frukosten är avklarad och
kaffer lika så. Bättre med huvudvärken efter kaffet så det är jag nöjd med.
 
Läsa nyheter och lite på Facebook, min morgon i ett litet skal. Jag tänker
väl åka och handla lite så får vi lite mjölk och yoghurt. Jag tror att
det är kaffe på G hos Camilla också, skall väl lämna
presenten från Lillevi och Kim till Linus. Så
det passar bra. Nu så handlar jag då,
det blir; Mjölk, yoghurt, steksmör,
fläskkarré, klyftpotatis, det
är allt tror jag.
 
 
Låna ute kylen
av Camilla och Thomas.
Så kan jag hoppas på att inte glömma
detta när jag åker hem. Så hej nu är jag här och vi
skall fika. Så det blir så bra detta. Jag ger Linus sin present,
han tackar och jag berättar vem det är från. Han tackar igen och jag
säger att han får kanske ringa och tacka. Ja han skall kanske göra det.
Glad blev han i alla fall.
(typ en sådan fick han)
 
Ja då så vad har ni för er då?? Skall det planeras lite mer renovering? eller??
Ja jag vill säger Camilla, men det är skit jobbigt också. Jo det är ju det,
man får alltid fixa med något när man har hus, alltid är det
något som går sönder eller som man måste byta.
Ja då blir det mer kaffe, och så kommer
Thomas hem, han har spelat
badminton.
 
 
Så var det dags att fara hem och se vad jag skall hitta på hemma,
dammsuga och duscha det låter bra. Maten får Ari fixa jag
har städat. Ja så var det då sonen som skall hem och
jag skall hämta han. Han är trött och det är  tungt
att jobba helg. Jag hoppas Ashani vill köra
så kan vi ta en sväng till Södertälje.
Vi kan ju åka där vid 16 tiden så
hinner hon köra lite.
 
 
Efter jag är
klar med dammsugning
och duschen frågar jag henne.
Men hon mår inte så bra, ont i magen och
är seg. Då så vila lite så hämtar jag Juhani. Det är
lätt som en plätt. Jag hoppas att det är bara att hämta och
sen hem. Jag är ju så förbannat trött. Varför vet jag inte men så är det.
Kan ju lägga mig tidigt nu tror jag.
 
 
Väl hemma är maten inte klar, det är ju så att min man har suttit och spelat.
Han har glömt tiden och då är vi hemma innan han satt på potatisen,
min man i ett nötskal. Så jävla jobbig. Nå väl maten kommer
nog snart och det är väl bara att invänta. Jag lägger mig
på soffan och väntar, massa tid, jag väntar. Nu då
är det klart? Ja det är det, skönt då kan jag ju 
få middag i dag också.
 
 
Ja det var denna dag,
min man är trött och lägger sig, 21
är klockan och jag skall väl titta på lite Spårlöst.
Så kan man sova sen, det blir så bra så. Nu skall jag hopp i säng.
 
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0