Tuff dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
 Vecka 35  dag 235 på året
 
 
 
190826
 
 
GRATTIS 
 
Östen
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja då är jag på G igen , jag känner mindre och mindre lust att vara.
Mitt ben värker mer och mer, helt jävla galet. Jag hoppas att
mitt liv tar en annan väg snart för det är inte kul. Trodde
jag var klar med värk i kroppen. Men inte då, ja det
är bara att gilla och leva där efter. jag hoppas 
att det går över med tiden.
 
 
Jag har sätt att
mitt intresse för bloggen har
ökat, det blir en sån där upp gång som
när en av mina söner skilde sig. Hat plötsligt stiger
mina besökare det är ju kul, välkomna och hoppas det är
kul att läsa. Ja det är riktigt kul. Jag skall nu fortsätta min dag med att
göra min frukost.
 
 
Nu skall jag njut av den och se till att min själ kommer i nivå med min kropp.
Det är en bra utmaning varje morgon för man skall ha balans i kroppen
då är det bäst, Glädja, lycka, sorg  skall vara där resten skall bort.
Kan vara svårt för vissa människor men det fungerar väldigt
bra för alla om man verkligen försöker.
 
 
Har nu balanserat upp mig och skall nu åka över till Linus. Han skall till
MR i dag och jag har stora uppmålade fasor som vanligt när
det gäller mina barnbarn. Jag fattar inte men jag
tycker det skall räcka nu. Jag skall i alla
fall krama om han och tala om att
jag älskar han. Kan vi ta en
kaffe Camilla? Jo då
det är lugnt.
 
 
Camilla pluggar
och sänder in sina
uppgifter, tre stycken, helt
otroligt. Hon är så duktig. Jag hoppas
att detta hjälper henne ett steg i den riktning hon har valt.
Nå väl nu skall vi snart åka, jag blir bjuden på lunch på Donkan så gått.
Linus vill inte åka till sjukhuset , det är så trist där säger han. Jo det är det jag vet.
 
 
När vi kommer upp till av och på stignings platsen säger jag hej då, han
väder sig och säger, " jag saknar dig redan mormor",  helvete
nu kommer jag gråta. Tänk att dom är så duktiga att
klämma på dessa trådar. Han kramar Camilla och
sen kommer han rusande till Bee öppnar
dörren och ger mig en bamse kram.
En puss och så vi ses snart.
 
 
Ja jag hoppas
verkligen det. Jag vill
se honom hemma igen så nu 
det skall väl gå bra. Jag skall plocka Juhani i
Huddinge. Men det är en timme kvar, Ringer han och
säger att jag kommer dit, till Jordbro alltså. Ja då så nu är man
på G till Jordbro. Jag stannar vid station och se där kommer dom ju.
Kryckmongo och hans fru.
 
 
Ja det är riktigt jobbigt med allt just nu, gubben, sonen, dottern och
ena barnbarnet. Hoppas de andra frodas bra nu då. Dom är ju
på hemmaplan i alla fall. Nå väl jag skall nog bara se till 
att komma hem. Jag tar en sväng via mitt jobb.
Behöver lägga in semester i november.
Ja det är nu lite så att jag skall
bara in och fixa, hoppas jag
inte träffar chefen.
 
 
Men det
gör jag ju, va
fan. Hennes kommentar 
när hon ser mig: > Hej PH, ler, jo
PH jag skall på avdelningsmöte nu men vi behöver
snacka om din rehab och byte av jobb< Men det var INTE plan A,
det var plan B. Bör man inte börja på plan A först? Eller her jag helt fel?
Jag skall ringa henne i morgon.
Jag lämnar det och tar mig hem. Juhani måste till en vän, han är i sorg.
Jobbigt att miste en fyrbent vän. Så jag släpper han där Ja jag 
går upp och fixar mig en kaffe så det är ju bara att göra,
vänta på att Camilla skall ringa, vara nervös för
detta och så vidare. Ja men en kaffe då
till mig skall sitta fint. Skall prata
med min tjej kompis i
norr.
 
 
Hon lägger
lite kort och håller
på med pendeln, lite samma
som jag vi vita häxor emellan, lite
bra att ha en som man kan fråga om
råd och konstigheter som poppar i skallen.
Ja men då skall jag snacka med Lisa lite.
 
 
Så ringer Millan, dom skall få gå hem och det är  bra, Linus
är inte vaken riktigt men avdelningen han skulle vara
på har stängt och dom har gott hem. Ingen
sköterska som kan kolla upp han eller
läkare som kan skriva ut dom.
Bra jobbat vården av i dag.
Avdelningen måste
veta att han
kommer.
 
 
Herre gud
vad är detta med Svensk
vård. Jag är inte förvånad men satfläsk
vad jag skall ge dom. I morgon kommer jag ringa
runt och göra en "fel och brist" anmälan. Barn i narkos
skall tas om hans. Helvete! Nå väl jag hitta dom och se där han
har inte ens färg på läpparna. Ja men då är vi på G hem kompis, du
fick order av röntgenläkaren att bulla upp dig i soffan. Massa glass i stora lass.
 
 
Nu är jag åter hemma, då har jag en gris till son som är otrevlig mot mig.
Men vad har jag gjort? Förlora du i spelet eller är det din fru som
vinner över dig? Pissa ner dig och skaffa ett liv, låt mig
vara bara, sätter mig i soffa kollar TV:n och sen
är det väl bara att gå i säng . Ari ringer,
han och sonen har fixat med bilen.
så det skall nu vara bra. 
Då så nu är det
slut för i
dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0