Vårbyplan eller.......

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
 
190826
 
 
GRATTIS 
 
Rolf & Raoul
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Nu är det en ny morgon och jag har lite att stå i, jag skall först
få morgonstöket gjort, så jag kan göra det jag längtar
efter varje morgon. Det tar sin tid men snart så. 
Då skall jag ägna en bra stund till att
njuta av min frukost, lite andning
först bara. Rak i ryggen,
andas in, håll, andas
ut. Själ och kropp
är ett.
 
Lite läsning
kan alltid komma
till hands. Tar en kaffe
till det. Så nu kan jag börja min
dag och njuta lite, jag tror att mitt lilla
huvud dunkar lite i dag, Alvedon hjälper
snart. 
 
 
Så jag har snart fått på mig kläder så det
känns bara bra och jag kan väl säga
att jag är fitt for fight. Är ju ner
till Brinken, kolla upp
barnbarnet.
 
 
Ja så skall jag
messa med Pilla lite hon har
det tufft, måste åka och krama på
henne också. Hon är en tjej som jag har
känt länge. När jag bodde på Eriksberg blev
hennes mamma och jag bekant. Dom flytta till Storvreten
och det gjorde jag också. Så då hängde Pilla massor med mig,
jag var ju ute med barnen hela tiden. Sen blev det bara så, hon var hos mig.
En av mina söner, var så in love med henne.  Det var så gullig.
 
 
Han är dock kanske lite för ung för henne med man får vara kär. 
Sen flytta hon och skaffa familj, Det blev lite tufft för henne
när hennes son blev allvarligt sjuk. Hon och hennes
kille kämpa, dom har nu fått det lugnare eller
egentligen inte. Barn som blir 18 tror dom
kan världen, men så är inte fallet.
Ibland vet mamma bäst. Så
är det alltid så det så.
 
 
Nu skall jag
planera in ett fika möte
med henne, det kommer att
bli great. Hon har ju sitt liv att styr så jag
kommer att få ta den lediga dag som kommer.
Ja jag skall iväg till läkare nu också så nu skall ja ner till Bee.
 
 
På med GPS och så skall jag lämna Juhani så han kan
träna resten av kroppen utom ben och fot. Så nu 
skall jag då köra mot Vårbyplan. Det blir
säkert ett jaså här när jag kommer
fram. Men just nu vet jag inte
vart jag skall. Tur att man
kan sätta GPS på
mobilem.
 
 
Ja jo
här har man
ju varit, 100000 gånger
Men att detta heter Vårbyplan
visste jag inte. Ja man lär sig hela tiden
och det är ju bra de. Nu skall jag se jag kommer 
att se till att inte glömma detta. Så upp på 23:an och så klart
ingen hiss. Men upp kommer jag. Längre hinner jag inte. min lur ringer,
herre gud, va nej. Jag av bryter mitt besök, får en ny tid och åker hem. Hur
jag kom hem eller så vet jag inte, himlen har rasat och jag är så stressad.
 
 
Nu är det så jobbigt och det kommer att så vara men hur kan detta hända.
Nä jag måste lägga ner för i dag detta är inte sant.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0