Vecka 34 har börjat

 
SUPER FARMOR BLOGG
vecka 34, dag 231 på året
 
 
 
190819
 
 
GRATTIS 
 
Magnus & Måns
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Som du vet är det ny vecka och ny dag, det är ju redan vecka 34 och
dagen på året är 231 Hur fort går inte detta år? helt sanslöst.
Jag vill sätta in bromsen så man hinner med. Allt bara
snurrar fortare och fortare. Kan det ha med  att man
är äldre ? som barn tyckte jag det alltid tog
lång tid
 
Nu skall jag inta
min frukost och njuta av
den. Det är lite som jag skall stå i 
idag så först nu frukost. Det blir ju mest lugnast
att få mat i magen innan jag skall göra något. Jag skall läsa
lite och så är det väl bara att hoppa på dagen. Så på återseende om en stund.
 
 
Nu blev det ju snabba papper, Jag skall plocka min dotter som skall till centrum.
Nya brillor och så är det ju lite annat som skall införskaffas i centrum.
Jag skall plocka ut mediciner och så handla, ingefära och
juice. Så blir det säkert en kaffe. Linus prova på
skolan till lunch i dag. Han har huvudvärk så
de är inte så kul.
 
Då så Camilla
snygga brillor, tar vi sulor
till Linus stövlar också. Oj dom ringer från
skolan, Linus har jätte ont i huvudet. Då får man hämta han.
Han har ätit i alla fall, lite mer vatten och så lite medicin. Vi måste ner till
tandläkaren med Camilla. Akut tid, Hon har en bula längst bak på höger överkäke, tror jag.
infektion så klart, det slår väl aldrig fel.
 
 
Blir det inte bättre efter denna tömning så måste hon ha penicillin.
Ja sen är det ju Solna och koll på shunt. Den läkaren är bra.
Han kan svara på allt när det gäller denna manick.
Linus kollar in röntgen bilderna och blir
imponerad. Så ser det ut i
mammas skalle.
 
 
Men hallå skall
vi hem nu?? Ja klockan är
mycket och du skall på APT. Thomas
hämtar Linus. Ja med då så vad är detta, vanliga
köerna på påfarten vid sjukhuset. Köer också vid avfarten Årsta
så klart. Tvär stopp efter Skärholmen, oj ambulanser, polis, brandkåren och
tvär stopp. Tur att vi kan åka av vid Vårberg, bort mot Masmo, Fittja, Alby och hem.
Stor olycka med massa bilar var det i innan Vårby backen från stan så att säga.
 
( ej från olyckan i dag )
 
Då är vi på Brinken och det är ju bara fint. Linus blev nog lite åksjuk, vilket
kan hända när man har huvudvärk som kommer från andra orsaker
en en vanlig huvudvärk såå att säga. Han fick en hulkning
som hette duga men det kom inget och det var
otäckt upplevelse för en trött kille med
huvudvärk. Allt blev bra och vi
vilar på soffan en stund.
Mamma går på APT.
 
 
Thomas kommer
hem och frågar om dom skall
åka till donken och köpa mat. Linus
svar är , ja helt otroligt.
> Nej tack, jag hoppar gärna det i dag, har så ont i
huvudet. Men jag kan få köttbullar i stället, tack<
Thomas svar blir ett leende och så säger Thomas, självklart
kan pappa fixa köttbullar. Linus blir så glad.
 
 
Ja det är det bästa att se barnbarnen bli glada för att dom
får ibland som dom vill. Det är är så fint, leendet på
dom, som om dom har vunnit ett guldpris. Så
fint. Ja då skall jag ta och fara hem.
Dagen skall sluta med lite
tv och middag,
eller??
 
 
Ja det är tomt
hemma och jag har inget
att göra egentligen. Jag skall bara
se till att fixa middag. Eller inte jag tar en
kaffe och så smörgås. Så skall jag invänta en trött
och seg kille. Han skall träna i dag och då blir han sen
som fasen. Jag snackar med Pia och sen lite TV.
 
 
Pias x har pratat med Birka och att dom har tagit 1 200 för
en resa som kostar 7 700 tycker Birka är helt okej.
Jag får ett kvitto på min mail där det står
klart och tydligt att de jag beställde
skall kosta 700 och ändå är
det draget 1200 från
Live It kontot.
 
 
Så då 
vet vi att man kan
skriva en summa på kvittot
men ta  mer för det är så????
Vänta nu ... det är ju hur galet som helst.
Detta är inte okej och det är ju så galet. Hur skall
dom nu lösa detta? Hur skall man kunna vara säker på att
man får det man har betalat för på Live It ? Jösses Amalia, detta
kan bli huir galet som helst.
Nå väl jag hinner prata med min man också. Han är ju lite så där
ostadig i magen, en redig jobbig sak för han. Hoppas det
går över och att han inte alls blir så där sjuk som
bara han kan bli. Ja då är det bara att köra
på. Mer Tv och så pang nu måste
jag lägga mig.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0