Vilket ös regn

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190808
 
 
GRATTIS 
 
Silvia & Sylvia
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är jag redo för att ge denna dag liv och rörelser.
Startar med att se till att få i mig frukost och
det är ju bra start. Min vanliga diet:
yoghurt, musli, kaffe med
smörgås blir pricken
över I:et.
 
Skall läsa lite
och njuta av kaffet så vi
ses snart igen med resten av morgonen.
Det var en skön stund och jag kan allt se till att ha en
dag men massa bra saker. Jag skall nog börja med en påtår och så
jag njuter lite till och så kan jag ju kolla in vädret, vad kommer i dag? Regn
eller sol? Nä det är nog molnigt och regn, det är ju helt galet kan man ju säga.
Det är i alla fall 16 grader i dag.
 
Ja har en kille här som kommer att hänga med mig för Camilla har
sjukgymnastik och läkare i dag. Det är mycket som skall fixas
innan man börjar jobba. Ja det är så det kan bli. Jag
skall nu se till att pumpen kommer i akvariet.
Har ju en ny fin och annat saker till
akvariet.
 
 
Ja man planerar och
planerar men det blir inte så. Varför?
Inte vet jag, jag gör mitt bästa i att alltid planera
men jag tror jag skall skita i det, jag hoppas det blir bättre
med allt inom signum tid.  jag har lite som jag funderar över.
Detta med min blogg, det är ju en grej jag gör för att skriva mina
tankar och mina upplevelser. Typ oro, längtan, kärlek,konstigheter, idiotier,
längtan och massa annat. Mina saker och vad jag känner. Men att man kan
skriva saker som kan vara lite stötande mot andra, det är ju bara mina tankar och
den känslan jag har haft. Bara mina känslor.
 
 
Med detta fortsätter jag att skriva om min tokiga dag som kommer att
innehålla min dag. Det betyder vad jag känner och vad jag gör.
Så nu skall jag se vad jag kommer att ta tag i här mest.
akvarium det behöver städas Hugo, så jävla
slö när det gäller dom, fiskarna alltså.
Stakars djur ja då skall dom få
nästan ett helt nytt boende
med en turbo pump.
 
 
Ser ganska
bra ut och jag skall
bara fixa glaset lite i helgen.
Då kan man återgå till min nästa punkt
på att göra listan. Vi skall äta lunch med Camilla
så vi packar in oss i bilen och vi går ut i regnet. Det är ju
konstigt, det regnar så där lagom, vi har paraplyer och allt ser bra ut.
När vi kommer till Bee kommer en stört skur och jag lovar att paraplyet hjälper
inte. Jag blir skit blöt och skit arg. Nu fan får det räcka skriker jag. Linus tittar på mig
och säger ; "Mormor regnet lyder inte dig, det lyder ingen" Älskar barns kommentarer.
Man skall verkligen lyssna på dom.
 
 
Vi kommer ner till Camilla blöta, ja jag är blöt så jag får sno byxxr av Camilla
och så kan mina få torka. Jag vill äta nu för jag blev hungrig av att jag blev
arg. min energi tog slut på två röda sekunder där. Ha ha ah Hur jävla 
konstigt är inte det. Jag glufsar i mig maten och sen är det
bara att hä i sig kaffe, två muggar på raken  det är
så gott. Nu är lugnet tillbaka och jag kan
njuta av dagen. Så min dotter vad
står här näst på listan? Mer
kaffe och mer njuta
av regnet.
Det är massa
regn som kommer
ner och det är ju vad naturen
behöver. Ja så att sitta välskyddat och
lyssna på muller och smattret är underbart.
Jag blir upprymd av det och känner att det gör nytta
inte bara för naturen även för luften och allt känns fräscht 
på något sätt. Synd att människor inte blir fräsch av regn, vi blir
bara blöta. Nå väl skall hjälpa Camilla lite här nu så vi kan fortsätta
planera. Jag måste handla, men när skall jag få in detta lilla moment?
 
 
Ja inte vet jag och så blir det ibland. Ja jag behöver frukost i morgon
kan ju vara bra för mig få. Jag lämnar Brinken och kör Camilla
till Sanna det kan vara skoj och sen skall jag lämna Linus
med Thomas. Jag tar en fika med Thomas och så
kommer man på prat om allt mellan himmel
och jord. Massa skit ha ha ah nä vi
snacka film och om
transformers.
 
Nä min
svärson nu skall
jag hämta Juhani, han skall
hjälpa mig att bära kassar i dag, jag
måste handla. Så nu kan vi handla, han är
dock hungrig och trött så han är stressad, tur att
jag har saker på lista så jag kan handla fort. Och så
kommer vi till kassan, betalar och åker hem, det blev
en hel del som handlades. så jag är nöjd. Sen mat och
så somnar jag på soffan, pang.
 
Vilken tur eller otur att jag somna i soffan.
Jag knallar nu till sängen och fortsätter 
sova. Ses imorgon.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0