Förbereder det sista

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
  
 
1912022
 
 
GRATTIS 
 
Natanael & Jonatan
 
Fjärde advent
 
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är vi nära och det är bara för alla att inse att julen står för dörren.
Jag hoppas att vi kan få en fin och behaglig jul och njuta av
den fina dagen för barnen. Jag skulle aldrig njuta så
mycket om det inte skulle vara för barnen,
jag har många barnbarn och man
får dela på dom ibland. Det
betyder att vissa får
klappar nästa
år.
 
 
Ja jag
har faktiskt
ett barnbarn som
inte är hemma förens nästa
år. Men andra träffar jag efter jul.
Det blir massa roligt hela julhelgen. Så
nu skall vi allt se till att  Få en bra julvecka.
Jag skall börja denna fjärde advent med att se till
att vi har det bra, jag och min man skall ju ut och fara lite,
det kan bli kul. Det är några barn som får paket på posten
också så Alla varianter är bra.
 
Nu åter till vår dag gubben, jag är snart klar med allt inför min dag med dig.
Du är klar snart med allt du skall göra, dricka kaffe med Juhani och
massa annat. Nu skall vi då ta en lite sväng i väg i dag, bilder
kan ju komma. Frukost avklarad så jag är super klar.
Hoppas du är det så vi kan knacka på porten 
till affären, ha ha ah. Lunch ute och
så allt de andra, lista till allt.
Ja jag är klar.
 
Och då
blir det Biltema
först, han skall titta på lite
saker som han behöver och så lite
annat som skall införskaffas. Detta är en bra
affär som har det mästa, till bilar och sånt som män
tycker är kul. Lite som en tjej kan gilla, massa jultips till
killar så klart, det är ju för killar denna affär, men jag ska ha
till tjejer och då en tjej som är super rosa.
 
Ceasarsallad med bacon
 
Vi löser killarnas klappar här, så det blir så bra så. Jag hoppas det är bättre 
på nästa ställe, så mot ...... Jula. Okej också en mans butik, vi har en
kille och två tjejer kvar. Snälla kom igen, okej det blir HM kort, så
enkelt så jävla tragiskt. Men vi tar lite lunch/middag nu på
Heron, då är det ytterligare en butik för män. Ja
vad skall man säga? Inte är han lätt
att ha med och handla
klappar.
 
 
Vi handla
också saker på Willys
i Heron, det blir lättare när vi
ändå är där, jo det är sant. Då är det ju
bara att köra. Massa folk och en man i en affär, 
ruskigt stressande, glömmer min ingefära och bara det är
jobbigt.Jag blir stressad av han så att handla saker till oss är bara
jobbigt. Han tar bara det han tycker om. Så det är skönt att Ärla barnbarnen
är klara. Nu är alla klara utom två flickor.
 
Jag skall fixa det när jag handlat ingefäran i morgon. Mycket
viktig för mig så det är bara att köra. Jag skall då bara
se till att göra klart mitt andra i dag.Glömde inte en
liten fluga i dag. Har hämtat den i Skärholmen.
Nu kan vi åka hem så jag får slänga
mig på soffan. Sen var det hem
med blixten, trötta och
ömma.
 
Aris höft
är fan inte så bra.
jag hoppas att han tar en
läkare till hjälp. Men det lär ju dröja,
han kommer bli så dålig i höften så han inte
kommer klara sig själv. och jag kan inte fixa det heller.
Ja du Ari, di kanske skall ta vara på dig lite. Så du kan leva ett tag.
 
En snabb visit av min dotter med familj, det var kul.
Hinner snacka men mer var det inte i dag. Hon
är trött och känner sig off. Det får du
hjärtat. Jag skall titta på TV
Carolas advent, i dag
med Bagge och
Perelli.
 
Jag tror 
jag somna för jag missa
allt. Tyvärr. Skit också kan man lugnt säga.
Lägger mig i sängen nu, min man kommer sen när han är klar.
 
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
  Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0