Hemmavid dag

 
SUPERFARMOR BLOGG
Vecka 50, dag 343 på året
 
 
191209
 
 
GRATTIS 
 
Anna
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Tyst i huset, nedsläckt i alla rum för utom våra stjärnor. allt är tyst och
man hör inte ett sus. Jag tassar upp och tänder ljus i köket,hör
skall jag nu fixa lite frukost till mig och njuta av 
relaxmusik, mindfulness. Det blir bara 
att ta djupa andetag in och ut
genom näsan,
 
Man skall
fylla lungorna med
massa luft, magen skall höjas,
" puta ut" vid inandning, man håller ett
tag och släpper ut allt sakta och magen sjunker in.
Upprepas några gånger det är en skön andnings yoga, en liten
bit i ett bra pass om andningen. Så nu är man som ny. Healing i går och
yoga med andningen i dag. Så uppfriskande. 
 
Nu skall jag ta min frukost med en stuns avkoppling. ses snart. Det var det,
då kan jag se till att planera förmiddagen, har ett litet gympa pass 
som skall göras så kom till den gränsen att jag skall göra.
Så nu gympa. Det var det då kan jag inta
duschen och se till att få en
varm och skön tid.
Ses snart.
 
Planerar
att träffa Camilla
och Thomas givet vis Linus
också. Men tar ett samtal  med Pia först.
Vänta nu vi snacka i 3 timmar 45 minuter,  ha ha ha
Ja det var en massa snackande ha ha ha Så kan det gå , om
haspen inte är på. Ett ordspråk min mamma lärde mig; min kära
mamma världens största mormor.
 
Hela Storvretens mormor blev hon , och ingen våga säga emot henne.
Hon var världens snällaste men kunde bli arg när det var fel,  rätt
skall vara rätt sa hon. Allt hade sin plats, allt hade sin tid och
man fick inte vara elak mot sina föräldrar. Hon hade tur
att få vara med mina barn många år innan
hon flög iväg, hon träffa också
Olivia ,Tindra och
Lukas
 
Nu skall
jag då iväg och träffa
familjen Karlsson, det blir skoj, jag
skall fika med Camilla innan hon äter julbord
med sina arbetskompisar och chef. Dom ville att hon
skulle komma bort lite. Det behövs i denna tunga situation, ja
jag sitter nu med Camilla och skall vänja mig att hon är mörk. Det kan
vara svårt men fin är hon.
 
Det blir nu dags att hon skall åka iväg och att Thomas hjälper mig med 
att få hem varor som jag behöver, jag kommer att behöva massa
hjälp allt är slut. Det blir dramaten, tre stora kassar  som
skall med. Så då kör vi Thomas, Linus hänger
med.Han får sitta i en egen varuvagn,
Thomas skall också handla.
Jag har en egen
vagn.
 
 
 
Då så
har man stor
handlat lite, det är
då så att man får hjälp till
hissen av Thomas, sen tar Juhani
över för han är hemma. Han har jobbat
och sen gymmat. Så nu får jag upp allt, det är
bara att börja packa upp allt. Allt har sin plats och
ordning, inget skall gå läggas fel. Min mammas läroplan.
Jag hör henne i bland så skumt men skönt.
 
Eftersom jag inte har Tivo boxen just nu kan jag inte se på TV i
vardagsrummet. Jag kan se i sovrummet, ettan, tvåan, fyran,
sexan och någon utbildningskanal. Men om jag då lägger
mig där somnar jag och det blir inte så bra. jag
pratar med Ari en stund och frågar hur han
har det. Han har det bra passar
barnbarn så det är
mysigt.
 
Pia
ringer så jag
snackar med henne
en stund hon skall se Anders och
knarket. Det kan jag också se så jag tar mig
till sovrummet och skall se på tv Pia och jag skall ses
i morgon. Så vi säger så syns i morgon vid 10 tiden.
 
Då lägger jag mig här och ser på TV;n Ja eller hur,
ser nog i alla fall 25 minuter. Vaknar nu för
att gå på toa, klockan är 00.00 tar
tablett lägger mig igen,
somnar
 
 
Men titta det är snö utan för.
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
 
SUPER GRANNY
  Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0