Läkarbesök, i Norrtälje.

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
191206
 
 
GRATTIS 
 
Nikolaus & Niklas
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det är en regnig morgon och jag känner mig en smula....deppig.
Jag kan känna att jag är lite off i dag det är inta så bra.
Jag får jobba på med att se det ljusa i mörkret.
Hoppas det är lättare framåt för
middagen.
 
Jag skall
börja på ruta ett, då
kommer duschen först, jag har
ju en anledning att starta morgonen
tidigt. Skall ju till Norrtälje. Men så kommer frukosten,
iklädd en kimono skall jag nu inta den viktigaste måltiden för dagen.
Morgon tankning är så viktig, den är så viktig för att nu skall man starta med allt
man skall göra. Ta sig till nästa steg, det kan vara skola, arbete eller som jag läkarbesök.
 
Det är så viktigt att orka dessa första timmar på morgonen, man skall inte sova
bort den för då blir man bara lat. Många tonåringar tror det är det som är
viktigt. Sömnen skall göras på dom mörka timmarna på dygnet.
Kroppen vilar bäst då. Det är bra om man kan somna 
två timmar innan midnatt de timmarna skall
tydligen vara bäst att insomna i. Det
var en lektion i sömn.
 
Så då skall
jag se till att bli klar och
vara redo när min fina vän Pia,
som skall  köra den långa vägen till Norrtälje,
hon kommer snart. Då så nu är hon här och jag går ner.
Ja vi åker väl då, det är ju bara att styra näsan åt rätt håll, över
E4 via Skärholmen, Essingeleden, tunneln, ut mor Danderyd, bort mot
horisonten och Norrtälje.
 
 
Nu skall Pia och jag ta lite lätt lunch med en macka och kaffe.
Det sitter fint nu kan jag allt njuta av en skön stund som
skall vara lunch. Det är lagom med tid innan jag 
skall möta läkaren. Så nu är det full fart.
Pia skall in på apoteket och nu
skall vi upp på plan 3 på
huset 10100
 
Läkaren
kommer då
in vid 13.05  Han
hälsa och berätta lite om
mina resultat. Han berätta att jag 
tappa saturation ner till 87 vilket inte är så bra i
sig, syresättningen är väldigt låg, hjärtat får pumpa på
och så kommer kroppen upp till normalläge. Detta händer ofta
varje timme jag hamnar på rygg när jag sover. Så med andra ord är det
dagas att göra en åtgärd.
 
Så jag skall få hjälp och då får jag en nu tid med att komma och kolla utrustning.
Det blir kul, när i mitten av januari besöket är då längre för jag skall
visa hur maskinen funkar, Ja ny tid och en ny resa till
världens ände, det blir bra. Då tackar vi
för oss och vi kan åka hem.
Det går så fort,
 
Vi stannar
vid Donken vid 
Hallunda jag skall möta
tre Karlssons.Dom skall hemåt
och Pia skall till jobbet så det blir ju
bra att åka över  Masmo. Jag hänger på
hem till Brinken, det blir lite mat av Jessica.
Trevligt och många skratt. Det blir en bit över
20.00. Och barnen skall väl bara ner och få sova
lite, det är ju bara att dra sig hemåt.
 
Rickard kör mig hem och jag skall hälsa farfar säger Jack.
Så klart jag ska sa jag puss och kram hej då vi ses
en annan dag. Väl hemma skall jag då se till
att få en lugn och skön dag eller kväll
är det ju, Mycket som snurrar i
huvudet just nu.
 
Skall kolla Idol och det 
kan jag göra från min säng.
Jag håller på Tusse så nu skall vi
se vem som vinner. Oj jag somna men
det är okej, vinnaren i IDOL 2019 är ....Tusse.
Jag han se det. Yes bäst.
 
 
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0