Middags gäster

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
 
 
1912019
 
 
GRATTIS 
 
Isak
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej jag är vaken och på G ljuset är tänt och jag känner
ett varmt behag som är så skönt. Jag har gjort min
yoga med andnings övning och djupandning.
Nu skall jag njuta av musik och en 
god och ärlig frukost.  Det
blir en härlig start på
dagen.
 
 
Marie Fredriksson
 
 Tro
 
Jag vill känna tro
Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro
I en vintervärld, finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten
Känna tro igen
Drömmarna vi har känns som bleka höstar
Där har sommaren redan regnat bort
Det spelar ingen roll hur vi gråter våra tårar
Svaren är en viskning i en värld långt bort
Tro
Jag vill känna tro
Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro
I en vintervärld, finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten
Känna tro igen
Att vilja men inte känna är nog så svårt
Att se men inte höra
Du vände dig bort
Du sa: Inget här
 
En underbar tex, en text att at en tanke till. Man skall ha tro.
Det betyder inte att du måste vara relegös elle till höra
en religon. Det kan betyta en tro på dig själ, en
tro på vänner, familj en tro på livet. Jag
får gås hud när jag hör den. Tack
Marie för att just du gjorde
den och gav en text
men så mycke
innehåll.
 
Jag
tycker att en
text är så viktig, den
skall innehålla en mening.
en visst bestämdt ord val att
bygga på.Jag har faktist en till
just nu i dag, sp bra  det va.
 
The Sweet
 
The Big apple waltz 
 
Manhattan Skyline, surround me
Just like a lady, you're still holding
Your light burning for me to see
'Cause I'd do most anything
For all those nights that you bring to me

All of your love
I've been so long in the city
The city has been so long inside of me
Been so long, it's a pity, I'm so far away
But I still do The Big Apple Waltz

I'd buy an empire in any state
Building the future around you
'Cause where love grows, it's never too late
We'll paint a heart on the wall
For the whole of the world to see

All of my love
I've been so long in the city
The city has been so long inside of me
Been so long, it's a pity, I'm so far away
But I still do The Big Apple Waltz

Loving you, is my feeling of dejá-vu
Loving you, I know it's true, oh yeah

We'll paint a heart on the wall
For the whole of the world to see

All of our love
I've been so long in the city
The city has been so long inside of me
Been so long, it's a pity, I'm so far away
But I still do The Big Apple Waltz

I've been so long in the city
The city has been so long inside of me
 
 
Så slutar jag med texter i dag, det kan hända att de
kommer igen vem vet. Jag skall fortsätta min
morgon med lite nyhets läsning så häng
kvar.  Tiden ramlar fram med en
hiskelig fart. Nu är lunch här
och knackar på dörren..
Så jag tar något lätt.
Det blir bra, det
blir bra.
 
Ja jag
skall få besök
efter fyra och det
är Pia som kommer hon
skall på fack möte. så nu pratar
jag med henne när hon är på G till mötet.
Så då är det bara att planera mat, man tar ut ur
frysen så det hinner att tina. Så tar jag kaffe Och så
äntligen  ringer Camilla, ja det är jobbigt att hon inte
ringer när hon skall.
 
Hon har en dålig dag med masa känslor som hon inte kan styra över.
Jobbigt, hon skall få sova lite säger då Thomas, okej ring sen om
du vill komma. Hon är så trött, min fina dotter. Ja jag tar
och viker lite strumpor då, det är ju bra. Jag plockar
in allt, spelar lite kollar på tv och tar lite kaffe.
Pratar med Juhani och vänta Tiden
galopperar inte nu inte, nä nu
har snigeln tagit över.
Ja så blir det.
 
 
Jag har fått fler julkort,
 
 
Detta är från kollega Tina  
 
 
 
 Sen komm detta, Så fint så roligt
att få. Tack Carolin, Tack.
 
Det är så kul att få julkort via snigelpost. Jag tycker vi har
tappat det lite en smula. Jag har så kul när jag gör
mina, dom kommer i väg och man får en extra
fin känsla, Julen är här och snart blir alla
barn lyckliga av sina julklappar. Man
ser barnens ögon och dom 
glittrar som stjärnor.
 
Jag så
är det  med det.
Ja då kommer Pia och
jag fixar middag, det blev schnitzel.
Camilla kommer i samma ögonblick som
maten är klar, det blir lite mycket folk i mitt lilla kök
men vi fixa det galant, Vi äter och lika så Camilla, det
är bra. Hon måste äta. Nu skall vi ha kaffe efter maten och
då har Camilla lite pepparkakor med som hon dekorerar på en gång.
 
 
Så goda.
 
Då är det kväll, Camilla lämnar och Thomas hämtar dom, så det är
tack och hej med Camilla och Linus. Det är Bara jag och Pia
nu så det är kul, vi snackar och tiden har igen fått tag i en
galopp häst som tar ledningen och springer in i mål
först. Klockan blir 20.30 snabbare än vanligt
och Pia skall hem, hon skall upp tidigt. Så
vi säger hej och på återseende
igen.
 
Hon
åker och jag
skall väl komma
i säng, skall bara röja efter
alla. Nu är det bara att krypa ner
och se nyheter 22.00 och så sova.Det 
blir super.
 
Men vänta lite 03.26 varför vaknar jag nu?? Vad är meningen?
Jag blir så trött på mig själv. Jag skall inte vara vaken nu.
Kom till sak vad är det som är på gång???
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
  Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0