Mycket järn verksamhet

 
SUPERFARMOR BLOGG
Vecka 51 dag 350 påp åter
 
 
1912016
 
 
GRATTIS 
 
Assar
 
 
DAGENS CITAT
 
   
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Min man har åkt och jag känner att jag inte skall stressa i dag, det
är en sån dag i dag. Huvudet bankar på. Det är ju konstigt
eftersom  jag tar Alvedon kontinuerligt . Men detta är
nog oro och stress relaterat. Med tanken på
allt runt omkring. Fan jobbigt, jag skall 
bara se till att ta mig genom för
middagen så är det nog
bättre sen.
 
 
Njuter av
skön musik, ljus
och tystnad. Underbart.
Andas och fyller lungorna.
Det blir en lätt och nyttig liten
frukost nu som skall avnjutas, vad 
är bättre, just nu, inget. Ja jag åter
kommer från himlen om ett tag. Nu skall
jag bara ta en fin stund med mina nära och
kära i mitt inre.
 
Har nu fortsatt att lyssna på mitt inre att tagga ner
maximalt. Det är då det viktigaste just nu för
att ta mig genom dagen känner jag. Det
blir så mycket bättre av detta  än
att göra något halvdant. Så 
min själ är nu i ett
lugnt läge.
 
 
Klockan
har hunnit och
bli 10 så det känns bra
nu. Det är ju strålande. Dagen 
rullar på och det är nog bra det, man kan 
ha ljus tända ändå och lyssna på bra lugn musik.
Jag tar en på tår och njuter lite till. Kan ju inte skada
eller hur?
  
Helvetes helvete. Jag är så less, så slut, Varför? Det får räcka nu.
Sen kommer nästa sak också, men vi kan väl slänga på lite till.
Lögner så mycket lögner, jag kommer ta strid någon gång
från himlen när jag har massa med nära och kära
med mig., Ja så var det mer saker. En krona
har en klave och krona, jag vet det,
men tydligen inte alla.
Ytterligare FAN
FAN FAN
 
Tack Camilla
för dom stärkande orden du
ger mig, Då kan jag vara en stark mamma
till dig. Jag håller din hand och vi går igenom elden.
Vi kanske inte kommer ut starka på en gång men vi kan bli
tillsammans. Jag hoppas det med hela mitt hjärta. Du är viktig för mig,
ni är viktiga för mig, glöm inte det. Jag har en helvetes eftermiddag med
super svåra känslor. Jag vill bara att du skall  veta att som mamma står jag
bakom mina barns sorg, när dom vill det. Jag sviker dig inte.
 
 
Apropå svek .... Det är det sista en människa skall göra mot en annan
människa. Jag har lärt mina barn hur viktig sanningen är och att alltid
hålla sig till sanning. Att man skall lyssna på andra sidan innan
man dömer, om man måste döma. Man använder inte andra 
människor som sköldar, men i dag är det ett minne blott,
det känns så tråkigt. Hela eftermiddagen har jag fått
mitt huvud att explodera, tusen gånger. Men  vad
gör det det är ändå meningslöst, det blir inte
bättre så man får allt snällt sitta och
invänta en katastrof.
 
 
Medicinen i dag är musik, typ hög musik och så skall det vara låtar jag gillar.
Typ Big apple wlaz, Hold me, håll om mig, Jag det är ett under vad
musik kan göra, det är bara en lugnande effekt, man väljer 
vad du lyssnar på när du vill ha lugnt, när det är
"normalt" när det skall underhålla och
så går det vidare. Du  kan välja
själv när  man sitter  själv.
 
Jag skall
nu fixa lite mat
och snacka med han
och kanske Haylie och Joline.
Så är det, men det hände något och
alla försvann sa han, men vem kommer inte
tillbaka?? Haylie, hon vill inte vara i garaget, hon ville
titta på tv och vara med Ukki och då prata med mig.Det 
är ju så att Joline kommer och Amanda så det är ju kul.
 
Amandas fråga > När får jag komma till dig?< Lilla gumman
du får komma när du vill, det är mamma och pappa som
bestämmer. Fråga dom, då säger Amanda att jag
skall prata med mamma.Jaså, men hon kan väl
avgöra saken till Amanda? Att vi  pratar sen
ja det vet jag. Så funkade det förr,
så det funkar väl nu också?
Nu skall jag prata med
Camilla.
 
Det är
lite som jag
vill ha reda på, viktiga
detaljer. Ja nu vet jag och det kan
ju vara bra. Ja  han är snart klar och då är det
njutnings fullt för Linus. Så tar vi en dag i taget, allt enligt
sin gång.det betyder att jag  skall gå på nålar, men nu skall v inte
rusa i för väg. Nej då, vi skall bara se till att allt blir så bra som det bara kan.
Jag skall se till att vara lugn och inte rusa på, inte gå i för väg, bara lugn.
Det blir också bra för Thomas och Camilla.
 
Så nu kan jag göra kväll och snacka lite med Pilla. Hon är en
skön tjej, en fin tjej. Wow vad hon har ställt upp för Camilla
och Thomas, Det gör mig så glad. Hon kan säga de
rätta sakerna, hon har ju varit där. Men det blir
ju skit kul nu då vi skall ses igen. Det blir
i veckan så det är bara att skynda
fram. Snacka med Camilla
och hur det var nu på
kvällen.
 
Jag har nu
fått den äran att prata
även med Linus, han vill att jag
kommer med i morgon, set är så hjärtekrossande
att säga nej det går inte. Jag skall ju inte göra något viktigt,
men man måste kolla med sjukhuset. Det är ju så jobbigt så svårt.
Men han är tapper och tycker mitt svar är okej. Jag skall hålla tummen att
Juhani fixar så han är ledig på onsdag. Då får Linus visa sin skanner.
Det är ju as coolt.
 
Så nu skall jag snacka med Pia, hon hade något på hjärtat att berätta, hon är så
grym människa, jag gillar henne en lite sån som mig själv, Vad är det
ordspråket säger? Jo ja " Lika barn leka bäst". Så är det, fast
man kan bli lurad ibland. Så nu är min dag till ända,
så jag skall sova nu.
.
GOD NATT 
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
   Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0