Tjoho mannen kommer hem

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
1912011
 
 
GRATTIS 
 
Daniel & Daniella
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Min dag börjar med att jag blir riktigt arg, då menar jag så arg
som bara jag kan bli. Tvättstugan hos mig har 3 maskiner
och nu är två sönder, det betyder att jag inte kan
tvätta mer än 3 maskiner, och hur skall det
hinna torka? Hur fan tänker
dom här???
 
 
Skall titta
när felanmälan gjordes
på dom. Får även titta på om det finns tid
någon annan tvättstuga. Att börja att vara arg är ju
ganska galet kan man säga, men tur att jag har tekniken att
andas och komma tillbaka snabbt, Jag löser det med att tvätta i en annan
tvättstuga. Ringa Botkyrka och fixa. Jag får väl tvätta två gånger då. Jag har
inget annat att stå i
 
 
Min morgon stund blev inte så bra i dag och det är ju inte mitt fel direkt.
Jag anser att man inte skall göra en massa energi tjuvs saker
så att säga. Jag behöver min energi själv så den kan
jag inte lämna ut till någon annan att ta. Så
nu skall jag samla i hopp mig med lite
yoga andning och så gå ner till
tvätten igen.
 
Njuta av lite
frukost kanske och
se till att få en fin morgon.
 Det är lunch om tre timmar så
jag är så taggad för detta och kommer
att vara så en längre tid. Vill ju då inte göra något i
dag så hur skall det bli? Ingen mat och inget till gubben när
han kommer hem. Ja denna dag kan vara skit helt enkelt. Så är det
och så blir det i dag. 
 
Jag tar hands om min maskin tvätt som gick klart i en maskin som
gick sönder under tiden den tvätta. Hänger och låter det
vara ända till 10.55 så tar jag upp skiten. Lätt
irriterad för att jag inte kunde tvätta över
huvud taget.. Nu är det i alla fall
klart och jag kan ta min 
lunch som Juhani
fixar.
 
 
Det händer
ingenting, min ork försvann
ut genom fläkten i köket, helt klart 
För jag blev helt apatisk. :) Vill inget, kan inget,
orkar inget. Hur tråkigt blev inte detta. Jag skall fixa
middag sen. Men just nu vill jag bara sitta spela lite kort på
datorn. Det blir bra och snart kommer min man så kan vi snacka
skit om väder och vind, ha ha ha. Nä vi har så mycket att fixa innan jul
så, nä väder och vind får vänta tills våren eller om det råka komma snö till jul.
 
Så här kommer han, han skall duscha och sen så skall vi till centrum hämta
naa TiVo boxen från Com hem. Det är ju då så att min gamla box skall
lagas så den skall ju då lagas. Det är ju inte så kul att få en
begagnad box men det for vi nog. Ja på lådans storlek
här det samma som vi har, jag måste handla
innan jag kommer hem så in på ICA.
Så klar, hemåt.
 
Då är
det bara att Ari
tar tag i detta så vad är
det för box? Det är frågan, simsalabim,
en svart lika dan som vi har, fråga ett: är den ny?
Fråga två: Är den en lagad box? Fråga tre: Hur länge
håller denna? Fråga: fyra Finns det inga nyare modeller? Ja
det är tufft för Com Hme tydligen, ingen modernare box, ingen
TV4,7 eller 12. Det har inte löst konflikten än om ersättningen.
 
Så Ari kan inte se på trav, han får nöja sig med datorn. Det är ju
tråkigt att man inte kan se tv 7 jag gillar den kanalen. Nå väl
annat kan man se och nyheter går på ettan och tvåan så
det är okej. Man kan nu göra kväll och hitta något att
titta på, jag sätter på tv 4 av gammal vana, och
där har jag ju det. Ja just ja denna går
ju inte genom boxen så då har
jag ju tv ett, två, fyra, sex
och kunskaps kanalen,
basutbudet.
 
Tack för i dag
vi ses i morgon.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0