Tredje advent

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
1912015
 
 
GRATTIS 
 
Gottfrid
 
Tredje advent.
 
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då är det en söndag som jag skall ta hand om och se vad som komma
skall. Har planer på att åka till Brinken, och kolla in Bee´s motor,
det är ju en annan liten manick som skall bytas. Den sitter
kanske väldigt illa till så det är nog en krånglig
dem. Ari då be Camilla ta ut den.
Hoppas på den då. Något 
med vevaxeln.
 
Jag skall
tända ljus, sätta på
relaxmusik, njuta ett tag,
andas in, fyll lungorna sakta
genom näsan, håll. Andas sakta
ut genom näsan så all luft kommer ut.
När man andas skall magen puta ut vid in
andning.
 
Nu skall jag inta min frukost och det skall vara så
gott och njutningsfullt som bara jag tycke min
frúkost är. Mara allt jag älskar att äta
. nu kommer jag snart tillbaka.
Ses snart.
 
Min dag
är i gång  och
det är bara allt vanligt,
typ plocka, bädda, plocka disk,
torka, ja allt det vi måste göra. Det
som är tråkigast är ju då allt runt om. Jag
gör mitt hus fint, och det tar tid då man är en
människa i lätt snigelfart. Men det går och det är ju
bra antar jag.
 
Jag stressar inte det är ingen ide för då blir det ont igen. jag 
vankar på och tar det försiktigt. Dammsuga, ja det
är okej ibland.I dag? Så där. det fungerar
men det är ju det då. Jag är så och
så får det vara just nu. Så nu
skall jag se till att få
ordning på detta
då.
 
Min man
sitter och spelar,
det är trist väder så
det är bara tråkigt. Han är
inte så glad, han har massa
bekymmer och det är inte så kul
att se. Jag hoppas på friläge snart på
han också. men det är ju inte så lätt. det
blir en senare fråga. just nu skall jag njuta
av att slå in julklappar som skall  levereras
ner till Ärla och andra ställen.
 
Barnbarnen är utspridda här och där. dom är många
till antalet och dom är ju förväntansfulla hela
tiden. särskilt Ärla barnen som älskar
julklappar. Jag hoppas att dom
får bra julklappar, inte bra
för sakens skull.
 
Det är
ju en sak man
väntar på i jul tider,
sina klappar. Ja då är jag
klar och lunchen är här, det blir en
lätt lunch. Jag skall äta kyckling i kväll på Brinken.
 
Så lite kaffe gubben mitt i skidskyttet, det är det han tittar på i dag,
hästar får vänta. Men det finns tid för dom också. En sak i
taget så det inte blir krock i skallen på Ari, Nu är det 
i alla fall ner till centrum som gäller. Jag skall
hämta medicin på apoteket, sen blir det 
nog ICA också, En liten handling med
yoghurt och mjölk, bröd och lite
extra. En julblomma till
Camilla.
 
( Detta är min då )
 
Ner till
Brinken och massa
snack och väntan på middagen,
vi var nästan en timme tidigt. Min man
älskar att vräka sig i soffor som Camillas och
Jimmie´s dom är breda så två stycken Ari får plats
på dom. Han kollar hästar medans jag kollar läget på
Linus. Jo då allt är tumme upp, hur bra är inte det. Lilla
killen, mitt hjärta blöder, så in åt helvete. Lilla killen du har
inget gjort, varför är det då så mycket förtal om dig bakom
din rygg?
 
 
Middan kommer och det skall bli gott, kyckling. Ja det är gott.
Min favorit, risken är att jag föräter mig på kyckling . Men
det är gott, så gått jag hoppas att man inte tröttnar.
Så var det grönsaker och potatis, men alltså.
Tsatsiki och håll käften sås. Mätt som 
bara jag kan bli.
 
 
Nu skall
vi njuta en stund
för att sen dricka advents
fika det blir så gott det också.
Jag fixa lite vågor i Camillas hår.
Det är fint, hon vill ju ha det lite så
Kan ju göra en lätt permanent. Det kan
bli fint älskade unge.
 
 
Klockan tickar på och efter som det skall bli en resa till NKS 
i morgon bitti så är det ju bara att tacka för oss och se
till att vi kommer hem och gör kväll också. Tack 
familjen Karlsson för denna tredje
advents middag och fika.
Njuter av den till
100%
 
Väl hemma
tar jag nu och
plingar Pia. Vi snackar
lite av varje och även viktiga
saker. Det är sen bara lägga sig och
fundera på om jag skall ringa Ellie nu eller
i morgon? Jag tar det i morgon på tidig eftermiddag,
det känns bättre, hon kan ju sova nu.Då är det god natt för
mig, tack och hej.
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
  Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0