Väntar på gubben

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
1912013
 
Ha en fin Lucia
 
Bildresultat för Lucia tecknad
 
Grattis 
Lucia
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Vaknar upp
och upptäcker att
min klocka inte ringer när
det skall så jag får inte i mig de
tabletter jag skall, Alvedon är det så du
inte undrar. Det är jobbigt att få ett glapp då
kommer värken som på beställning. Om man äter de
man skall och håller jämt så fungerar även Alvedon, nu har
ju jag nervvärk också och då hjälper inte Alvedon då fick jag en
annan tablett som skall tas morgon och kväll, Rätt dos är nu hoppas jag.
 
Min morgon är igång jag tänder ljus och sätter på fin musik att avnjuta till
min frukost. Det är stilla och det är tyst inget ljud utifrån eller i huset,
bara från mina blå lysande högtalare. Det set ju så ballt ut
med dessa högtalare spacat. Så skön morgon man
har, andas och komma i balans med själen.
 
Kanske jag får yttre besök i dag, jag brukar få det när jag
sitter här med ljus och skön musik. det ger bättre
energi då, Så då lutar jag mig bakåt och
njuter en stund. Lovely stilla och
så tyst. Andas, njut, andas,
njut lite till och så
andas igen.
 
 
 
Total
balans och
djup överföring.
Så skönt nu kan min
dag börja och då möter jag
en grinig trött kille som bor i ena
sovrummet hemma hos mig, vad är
detta?? Han säger <Hej.> Jag svarar
han försvinner in på rummet, kommer tillbaka
rotar i skåpen hittar tydligen macka, te och pålägg
som passat herrn  Sen tittar han på mig och går och
sätter sig i vardagsrummet.
 
Okej det var ju bra att man såg den killen. Sen efter
att han ätit kommer han och kramas och berätta
ar att han skall till syrran efter jobbet. och
att det är så bra allt i hans tillvaro. okej,
kul och se dig också. Måste dr nu
mamma puss älskar dig. så
det värmer.
 
Ja då
vart det tyst
igen, jag har lite telefon
kontakter, med Pia, Ari, Camilla
och Ellie. Det blir massa saker sagda. Nu
skall jag bara luncha. Det blir lasagne. Det blir så
gott. Har fått ett kort på ett barnbarn med jul tema i dag.
Linus som en liten söt tomte nisse.
 
 
Hoppas
att jag kan få en liten lucia
eller tomte från Ärla då eller Tullinge kanske
Jerry kan sända en. Nå ja det händer inte. Jag får nöja mig
men den, är alldeles bra det. Jag skall nu avklara lite kaffe så jag kan
förbereda kvällen, min man och jag skall tvätta. Nu är man lite nervös då
jag har sett att min krumelur inte är kvar, så det ser ju galet ut i min värld just nu.
 
Gubben är hemma skönt, jag fixar lite kaffe till dig, Då fikar vi gubben,
hur har dagen varit? Ja ha jaså ja så kan det vara, Nä men
vet du va. Du vill inte ha snö så gnäll inte. Jag vill
ha snö istället för regn jag vill inte ha
regn och blåst, det är inte kul.
Så kan vår eftermiddag
gå över till kväll.
 
Packar
på att tvätt och
sen skall vi gå, ja det
är en bit men vi kommer dit, då
är tvättstugan så avstängd som den
kan vara. Bara att vända om och ta lite kaffe
hemma. Fan. Det blev ingen tvätt i dag, gubben
muttra jag skall köpa en tvätt maskin, ha ha ha 
vad skall du ställa den? På toan?
 
Vi snackar inte mer om detta så är det bara att fortsätta
med kvällen. Jag titta på TV:n och han från 
sängen, och då vet du hur seg man
blir, nästan skrämmande.
Jag höll mig vaken 
ett tag, till
21.42
 
Bra jobbat
Det var längre en 
jag trodde, men gubben
kom och jag kände mig vimmelkantig.
Tog av mig glasögonen och sov innan huvudet
träffa kudden.
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
  Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0