Ytterligare en dag på NKS

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
191205
 
 
GRATTIS 
 
Svwn
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Tidig morgon, 05.00 är seg och är trött. Skall upp nu, ja det är så, 
jag har lovat att följa med till MKS. Så då håller jag vad jag
lovar, som alltid. Nu är det i alla fall lite stress så jag
hinner med allt, Min man packar sina saker,
jag fixar min väska och de jag skall
ha med mig. Så gubben let´s go.
Mor Brinken.
 
Tack älskling,
kör nu försiktigt ner till
Eskilstuna, jag hoppas det går bra
för dig. Går in, jag är betrodd med en nyckel,
sätter på kaffet. Familjen Karlsson kommer ner och
det är så skönt att se min krigare på G. Han skall slåss i dag
också, jo han har många dagar kvar.
 
 
Det går så fort nu skall vi ner och nu är vi på G till strålapparaten.
Han sövs och vi går upp, jag tar en frukost, yoghurt macka
och kaffe. Men se det gör inte herr och fru Karlsson.
Ni måste äta, det fungerar inte annars. Ni är så
dumma så dumma. Hur skall ni orka?
Jag får skällas på dom sen, nu
fattar dom inget.
 
 
Så går
dom ner på
uppvaket, han skall
snart komma upp till avdelningen.
Det tar ett tag för han att vakna men det
är bara att vänta. Han är som mig, lite sur och arg.
Camilla har ett sådant stort tålamod att bara vara vid hans
sida och njuta av livet. Hon och Thomas är enad front och jobbar 
tillsammans. Till slut är det då vår tid att gå ner till taxin för nu skall
han hem och det är nu.
 
Resan hem blev lån, viss taxi chaufförer är medvetna om var dom
kan få in pengar, sjukresor är en. Denna chaufför var snäll och
släppte mig i Tuna och åkte vidare med familjen Karlsson.
Helt okej tycker jag. Jag skall fixa lite hemma och
så kommer Linus en stund. Föräldrarna vill
handla och fixa. Linus gillar inte
att vara med.
 
Så kommer han,
Det skall tydligen bli
mat hos mig. Vad kul det
är inte i går, eller det var det ju.
Kan vara bättre arr komma till mig
och se annat än hemma vid. Jag skall
bjuda på mos och korv. Men viss hand vill
Camilla ha, hon är så söt. Lägger sig i det mästa.
 
Jag får även hit en annan gärs också. Miss Paakki, det
var länge sen hon var här uppe. Så kul detta skall
bli. Här sitter vi nu och äter världens enklaste
maträtt till middag, kokt korv med mos.
Mysig kväll med nära och kära,
och vänner
 
Nu har jag
tackat för visat intresse
och nu skall l´jag sova. Så god natt
gulliga värld ibland är du enormt behaglig, ibland
är du en pina, ibland är du en katastrof men all vad det kan
innebära. Men jag älskar livet och hoppas jag gör det senare också.
 
Tack för ännu en dag dom är värdefulla.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
  Bilder tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0