Aleris Liljeholmen

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 190205
 
 
 GRATTIS
 
 Agata & Agda
 
 
  DAGENS  CITAT
 
  
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag en ledig dag och det kommer att bli skönt. Sova
fick jag inte göra efter som servis killen för Electrolux
skall titta på min spis. Han skall komma mellan
06.30 och 07.30 om det går. Jag behöver
i alla fall vara uppe och invänta
att han kommer.
 
 
Då så jag hoppas
att detta blir en dag då jag 
kan bara få vara och inte stressa
runt. Jag skall dock till Liljeholmen för att träffa
Sanna arbetsterapeut, det är skönt att ha en som kollar
min hand och tumme. Jag hoppas att det kommer att visa sig att den
är stark och att det är OK med allt nu. Full fart att träna den.
 
 
Jag skall nog börja med frukost så jag kan få mitt kaffe i mig så
jag tål att se sonen. Jag har ett väldigt dåligt morgonhumör
det kan visa sig på många sätt och framför allt att jag
blir grinig. Det kan vara väldigt jobbigt för mig
och för mina barn. Jag vet också att Jimmie
har detta humör. Han skall röka dock
innan man snackar med han.
Hans fru, Nea är lika dan. 
Stackars barn
ha ha ha
 
 
Ja nu skall
jag njuta av mitt kaffe
så gott så underbart gott, det är
så perfekt att jag blir mållös. Njuter av
varje klunk. Kan sitta här en timme och bara njuta.
Inget kan störa nu för jag hör inget, vill inget, ser inget,
bara mitt kaffe. Härligt vill jag lova.
 
 
Så inte har någon serviskille kommit inte. Klockan är
nu 07.40 så var är du??? Ja ha nu ringer han
det drog ut på första jobbet, ok men min
son får ta emot dig. Jag åker vid nio
så då öppnar han. Ja då så,
en kaffe på detta.
Så bra så.
 
 
Nu skall jag iväg,
en timme har jag på mig
skall gå smidigt. Men vad är nu detta??
Ambulans kommer bilarna kör sakta och så är det
info att ett körfällt är avstängt vid Västberga. Jag får då åka av
E4:an och köra mot Fruängen, Västberga, Liljeholmen så , det var ett bra
drag jag hinner fram till 10 precis. Så upp till Aleris ock kolla läget.
 
 
Visa tummen som har blivit stukad när en boende bröt det bakåt i lördags.
Ja det är bara så att när dom är utåtagerande får man tjuvnyp och
sparkar, han är inte den enda på denna avdelningen. Så är det
med det. Jag kommer att skriva en olycksanmälan så jag
har den i baken. Ja då  är det bara att ta sig hem igen.
Skall handla mjölk och ägg så jag stannar på
Willys. Det tar bara 20 minuter att handla
så det är ok nu skall jag hem.
Skall se om spisen
är fixad.
 
 
Jo då Electrolux
killen har varit här, ingen åtgärd.
Att det tar 10 minuter för att kola vatten är
helt OK enligt dom. OK då får det vara så. Ja det var
ju bra att den funkar som dom vill. Jag skall nu bara se till att 
fixa min ingefära dricka den är ju så bra om man tar den regelbundet
som jag gör.
 
Skall bara åka till NetonNet och fixa en ny blender, min har pajat.
Så blev det en mintgrön så fin så.Jag har Linus med mig 
som skall välja färg, hans föräldrar är med
Kim till advokaten. Så Linus hänger
med mig. Nu åker vi hem så
kommer Thomas och
hämtar Linus.
 
 
Jag har nu fixat en hel 
flaska med ingefära så nu klarar
jag mig ett tag. Varje morgon tar jag mig
en hutt av ingefäran så  jag kan stå emot alla baciller 
som  färdas med luften.
 
 
Middag i dag blev gott, ris wok grönsaker, god sås och
kyckling. Ashani hjälper mig en smula  så allt blir
bra som attan. Njuter av denna goda mat.
Jag skall göra kväll och jag skall se
till att få redigt med sömn så
det så.
 
 GOD NATT 
 HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0