Då börjar helgjobbet

 

 SUPER FARMOR BLOGG
 
 190222
 
 
 GRATTIS 
 
Pia
 
Internationella brottsofferdagen
 
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då skall jag starta en fredag, min namnsdags dag,Internationella 
brottsofferdagen och ett kvällspass. Jag har lite som jag
vill fixa i dag så jag får allt se om det går. Annars
hälsar jag på i sjukstugan på Brinken.
Ja skall börja min dag med 
morgonrutiner i bad
rummet.
 
 
Då är det ju
rutin två med frukost och
läsning av nyheter. Det är lite skönt att
bara kunna sitta i tystnaden och njuta av allt
som bara är tyst. Min hjärna hinner med att återhämta
sig rejält. Så jag känner mig redo när jag skall vara redo. Det
är lite kallt ute har jag minsann sätt, hela minus nio på sex trappor
upp i luften. Är det då kallare nere hos Bee? Det är ju det som är frågan.
Det bör vara kallare uppåt, så jag tror på det.
 
 
 
Det är nu dags att fixa i ordning allt som skall med och allt som inte skall med.
Jag skall förbereda mig att ta mig till jobbet eftersom jag nu skall jobba
kväll och börjar klockan 13.00. Så jag skall väl försöka ta mig
vidare till Huddinge nu så jag kan jobba. Starta min 
vansinniga, idiotiska, grymma helg. Jag jobbar
fyra pass på tre dagar och 30  timmar
det är sjukt mycket och galet.
Ja jag vet klagar alltid
på dessa helger.
 
Men fan jag är inte
20 längre, det är inte OK jag vill
inte ha dessa pass.. Jag kan få min kropp
att slitas ut än då. Jag fattar inte varför man skall tro att
alla vill ha dessa pass. Tror att det är 3 st av 12 som vill ha detta.
Jag kommer att kämpa för att slippa dö på jobbet. Jag kan be chefen komma
och jobba så här. Sjuka pass.
 
 
Nå väl det blir en kaffe med Camilla innan Jobbet, Linus var hos
läkaren i morse och fick veta att han har öron johan och
så en förkylning typ influensan. Jag tycker synd
om killen. Men han hade lämnat halsprov
och varit duktig hörde jag. Så då
kan man lätt säga att man
är glad att slippa ta
halsprov.
 
Så lite snack och
lite skratt, min ångest är
skyhög och jag verkligen vill inte
jobba dessa helger. Skall verkligen köra 
igång med vilka som vill jobba och vilka som 
inte vill ha dessa helger. Jag är så slut och det fungerar
inte.jag är trött och slut innan jag kommer till jobbet, jag har två
kvällar nu så det är OK men söndagen är späckad och börjar 07.15 
slutar 20.30. Ett gravpass och jag hatar det. Så vad skall jag göra.
 
 
Då är jag på jobbet och skall visa Fatou pärmen som jag 
fixa med ide från Emma. Först blev hon lite ...sur
men när jag berätta att jag har köpt den till
henne blev hon glad. Så var det två
fika. Jag var med och vi
dansa och sjöng med
boende.
 
 
 
Så då var
det bara jag och
Yasmine kvar. Vi skall jobba
i hopp i kväll och till helgen. Det blir
lång dag för henne i morgon och lång dag för
mig på söndag. Ja det är nu bara att ta tag i vår kväll.
Det går galant då vi skall bara se till att alla har det bra och får
i sig goda saker. Middagen var skinka och ost paj vilket jag anser att det
inte är middag. Dessa människor behöver mer mat.
 
 
Nå väl vi jobbar på och får hela kalaset klart till 20.30 då
Yasmine hår hem. Det är tre st uppe och det kan
inte vara så farligt för natten. Så det blir lite
snack med natt tjejer och då kan
man lugnt säga tack och hej.
Jag skall hem och sova.
känner mig trött.
 
Juhani  ringer när 
jag är vid Willys och dom
är i centrum. Ja jag plockar dom så dom
inte behöver vänta på  bussen och så. Hemma Tack
för det.Jag snackar lite med Ari sen tröttnar jag och säckar i hopp. 
Bäst att sova nu.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0