Det var det, nu går vi vidare

 
 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190219
 
Gabriella &  Ella
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då skall man ha ett förmiddags pass och se till att allt
kommer på rätt plats och på rätt sälle. Är rätt
trött och känner mig inte motiverad
att gå till jobbet. Jag vill inte
vara där egentligen.
Åldern tar ut
sin rätt.
 
 
Nå väl det är
bara att sätta fart så man
kommer till jobbet. Jag har inget annat val.
Så efter badrums fixet är det på med kläder och
på med kläder. En frukost och lite annat som skall ner. Då är
jag klar för avfärd med Bee som väntar där nere. Full speed a head Bee.
 
 
Då är det dags för en rapport och se om natten har varit bra
för våra boende, det är bara att lyssna och så är det ju
att bli glad att alla sovit rätt OK. Så det känns
bara bra. Ja sen kommer Hilda också
hon och jag i dag. Det blir super.
Jag har en dusch att fixa.
Inte min men ändå.
 
 
Ja sen blev det lite
äcklig golvbrunn rensning,
alltså vad är det som är fel på folk.
Så skitigt så äckligt hur kan man skita i
golvbrunnarna?? Nå väl jag fixa några så det är
väl OK då da, inte är jag en grovstäderska men det skall
tydligen ingå i mitt jobb. Så en ny titel har jag nu fått till min  annars så 
späckade titel undersköterska. Jag är hushållerska, tvätterska, städerska med extra
knorr på skurning och nu också grov städerska. Sen skall jag fixa medicin, sår och
se till att mina boende har det bra.
 
 
Ja inte är det lätt att vara undersköterska i dagens samhälle,
för man skall också vara samtals terapeut till anhöriga
också. Så listan kan bli hur lång som helst. Då
tar vi till oss att det är lunch och jag skall
fixa maten. Vi har en ny köksa och
hon kommer från B- sidan.
Hon skall göra allt i
morgon.
 
Hilda och jag har lite
kontors saker att göra, check listan
till stjärnmärkningen och sen lite annat så som
riskbedömning, genomförandeplan och levnadsberättelsen.
Massa att stå i och så byter jag lite pärmar också. Ja då är det väl lite
mer att stå i, klockan närmar sig tre och jag kan tacka för i dag.
Tack och hej
 
 
Nu skall jag hem och se till att få lite gjort, så som att dammsuga köksmattan.
Min man lämnar massa ludd efter sina strumpor och han  lämnar annat
skit också på mattan så  det skulle vara bra med lite rullborste
med klister tape på. Men den har fått fötter så jag får
fixa en ny. Fattar inte va den tog vägen. Nå
väl jag skall ha lite kaffe och lite
lugn och ro. Så då kan
jag ha lite skön
kväll.
 
 
En fika på Brinken
med Thomas och Camilla sitter
inte fel. Prata med en segpropp också, gubben
är trött och känner sig slut. Då så hem och ge mat till fyra
hungriga tjejer. Sonens råttor, Ena svart vita kom upp på min axel i dag,
framsteg min vän.
 
Så nu skall jag sova, tack för i dag
välkommen tillbaka i morgon.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0