En fika med Helen

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190216
 
Julia & Julius 
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har åter igen startat en dag, den har då varit jobbig
under natten efter som jag har varit vaken
många stunder. Är det så att jag har
fått en jobbig natt för att
hjärnan tycker det
är skoj?
Ja man kan 
tro det, men det har
bara varit jobbig natt. Nu skall
jag ta och ha en bra dag och det kommer att
bli kul och tråkigt då min kompis Helen flyttar hem igen.
Jag skall träffa henne i dag så jag skall väl börja min dag där man bör.
Min frukost.
 
 
Njuta av den en stund innan jag tar mig en dusch. Det är ju kort 
tid tills jag skall träffa Helen i Orminge. Jag kör Juhani till
sitt jobb i Fruängen och sen kommer jag att åka vidare.
Det var ju ingen konst att köra i dag då jag bra
gasa på genom tunneln och ut på
andra sidan. Så nu kör vi.
Jag och Bee.
 
Det är nu så att jag
kom väldigt tidigt till Orminge
så Helen är och kommer 10 minuter senare.
Då är vi tillsammans och det blir fika och massa snack.
Härligt att träffa henne här och nu, jag hoppas att vi kan  fortsätta
vårt vänskap och att bara ha trevligt. Timmarna flyter förbi och så kommer vi på
att vi skall ha lite lunch då. Ja det är ju bra, vårrullar, vegetariska med speciella
morötter  och sallad.
 
 
Hon skall nu fixa ett hus i Kopparberg och se om hon kan få
ett timmis jobb. Ja det är ju så jag skall göra då jag
kommer att gå i pension, det blir massa saker
att stå i så lite skönt att välja hur man
vill jobba. Det bästa med att gå i
pension vid 63.
 
 
Tiden går för fort så
nu är det ju bara så att jag skall
hem åt. Det tar bara 30 minuter men jag
körde fel så det är inte så kul. Jag svänger förbi Juhani´s
jobb och plockar upp han. Så kommer vi hem och min man blir lätt
sur efter som jag missa att ringa. Men sådant händer som Linus skulle ha sagt.
Gubben gör mat och så kommer vi att äta strax. Potatis, kött och grönt.
 
 
Och så blev det film, Australien och när jorden stod still.
Bra filmer på bra kväll. Missa visserligen Mello
men det är OK. Nu är det sovdags.
klockan är massa.
 
Tack för i dag.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0