En kväll på jobbet

 

 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190213
 
Agne & Ove
 
 
  DAGENS  CITAT
 
  
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag en onsdag framför mig och jag har ett
litet kvällspass att göra på jobbet i dag. Så 
först skall jag ha en kort förmiddag
hemma innan jag åker till
Huddinge.
 
 
Det är väldigt varmt
ute för att vara februari. Jag
har hela 3,9 plus klockan 06.30 det
låter ju inte rimligt men det är var termometer
visar. Helt otroligt. Kommer våren redan ? då kan ju inte
sommaren vara så lån eller blir det torka redan i maj? Oj 
Inte bra alls.
 
 
Nu är det i all fall min morgon och jag skall bara ta lite lagom
med frukost och så skall jag njuta lite av tystnaden.
Den är så skön så här på morgonen, inget
spring i trappan, ingen hiss som åker
upp och ner, allt är tyst och stilla.
helt underbart.
 
Läsa nyheter,
det är bra stilla och tyst aktivitet.
Så min förmiddag är så bra så skön så lugn.
Jag tar en kaffe till och njuter av den också. Det är nu
dags att fixa lite så jag kan komma iväg till jobbet. Skall tanka och
köpa biljetthållare till Bee. Så nu skall jag vidare till jobbet, få se nu ... Jag är lite
tidig så jag kan väl bara se till att slappna av lite här då. Lite kaffe, kramas med Kicki, Pia ,
Inga, Sevim, Kurt och Lydiah. Så över till min sida och kramas det är Fatou där.
 
 
Så min dag är igång och jag kan känna en viss trötthet redan nu.
Jag jobbar med Hilda s det kommer att gå så bra så. Hej
och hå. Nu kör jag på och jag kan ju lugnt säga
att det går så bra så.Vilka boende vi har,
man kan skratta med dom och 
ibland undra vad som
hände nu.
 
 
Middag och kvällsrutiner,
ett litet dilemma uppstår då en av
boende tror att hon är på fängelset. Vad har
jag gjort efter som jag måste sitta inne? Men vännen detta är
inge fängelse det är ett sjukhus för dementa. Med det blir man ju när
man är gammal, ja just det. Men jag vill ju till mamma och pappa nu. OK det kan 
jag fixa i morgon. Slut på diskussionen
 
 
Nu rapporterar jag och så är det bara att åka hem.
Trött och lite så där, illa till mods, jobbig sak detta tycker jag.
Jobba kväll kommer hem 21.30 trött och sova direkt. Men det är ju svårt
måste varva ner. Ja ja hoppas jag kan sova nu.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0