Fredag

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190201
 
 
GRATTIS
 
Max & Maximilian
 
 
 DAGENS  CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då skall jag starta dagen med min lång hel med arbetspass
Hugo. Tuff helg med väldigt långa pass och det
väljer man frivilligt på C och D Hur kan
man göra så?? Bättre att vara
med barnen, nä det kan
jag inte tycka.
 
 
Det är sopp galet
hel enkelt. Jag skall i alla
fall börja min dag med att göra det jag
alltid gör på morgonen. In i en varm och skön dusch.
Min frukost står på nästa punkt på min agenda i dag. Jag ser
också att vi nu går in i februari. Det är då så att jag skall hälsa denna månad
välkommen igen till mig.
 
Jag har några födelsedagar denna månad och sen är det
säkert en och annan som fyller år på jobbet. Ja det är
bara att börja med denna dag då, allt är klart.
En fin förmiddag har jag nu framför mig
så det är bara att ta hand om den.
Och en lunch kanske.
 
 
Ja jag och Juhani tar en
varsin bit av pizzan som är kvar.
Då har jag bara en liten del som blir
kvar till Ari. Jag skall dra mig mot Willys och
handla lite innan jobbet, jag har lovat att fixa GP
med Hilda så jag åker till jobbet. Ja då skall jag sitta
med Hilda och fixa detta.
 
 
Nu skall allt gå som jag vill och som jag känner att jag måste.
Jag hoppas att det är bara att köra på så inget annat
kommer i mellan. Men så är inte fallet, jag kan 
inte få göra en sak som jag skall, alla 
kommer och drar i mig och sen
får jag sitta 20 min sen
kommer nästa.
 
Ja till slut blev vi klara.
Tack kära Hilda för ditt tålamod, 
det är inte lätt alla gånger jag hoppas att du
inte blev för sen hem. Så nu skall jag bara fixa lite in för
min rast, liten rast med Pia, så bra så kul. Vi snackar om allt 
som existerar på denna jord. Det är ju så man skall göra med kompisar.
Trevligt var det.
 
 
Middag för våra boende och det var lax i dag. Vilken lycka.
Då är det bara för alla att sätta sig. Jag tycker att det
är så jävla skönt på min avdelning, har ju
lugnt och stilla. Nu skall jag sätta på
tv:n och då exploderar
min gubbe.
 
 
Han tar min
höger tumme och knäcker
den bakåt. Fan vad ont det gör, alltså
jag pallar inte, släpp min tumme sa jag i skarp ton.
Varför svara han och blänger ilsket på mig. Va fan händer
vad är det för fel på mannen. Han släpper och jag ber han avlägsna sig.
Vilket han gör och jag öppnar hans dörr till rummet. Han kommer farande
med rullatorn men jag hade just tagit ett steg åt sidan så han kör rullatorn
in i dörren med ett brak.
 
Min tumme gör as ont , tar mig till B sidan pratar med Pia och
känner att nu är jag lugn. Nu kan jag jobba lite. Yasmin 
tittar på mig och frågar hur är det, jo tack ont men
det går nog bra. Jobbar vidare nu tar vi lite
kaffe på detta. JA då serverar jag
kaffe och Yasmin delar
mediciner.
 
 
Då jag sitter och
hjälper en dam med
fikat ringer Camilla, hon gråter.
Men vad fan är det nu?? Då har Nisse dött.
Farfar Nisse men snälla varför allt detta nu, just nu
när allt är skit och pannkaka. Ja det ser inte bättre ut, jag
fattar inte detta. Thomas och Kim var det som hitta han.
Fan vad sorgligt .
Jag jobbar vidare och är lite tagen och vill bara hem.
Inget är roligt inget är bra så varför skall jag vara
här?? Ja nu kommer natten, Yasmin
går och jag blir kvar ett tag. Jag
rapporterar och så kan
jag då gå. Tack
för i dag.
 
 
Soppa av Bee
all snö som har kommit,
säkert 30 cm. Nu så är jag hemma
skall ta kaffe lugna mig och ta värktablett.
Sova för att jobba 13 timmar i morgon. Det gillar jag inte.
Tack för i dag. Vi ses i morgon.
 
 GOD NATT 
     HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0