Helgpassets sista dag

 
 SUPER FARMOR BLOGG
Vecka 6
Dag 35 på året
 
  190204
 GRATTIS
 
 
Ansgar  & Anselm
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är jag här igen och klockan är ......
05.20, jag skall inta min frukost.
Morgon stöket är klart så 
det är bara frukosten
som skall in innan 
jag går.
 
 
Hitta lite att
läsa så skall njuta
nu.. Då skall jag klä mig och
se till komma ner till Bee han väntar
på mig så vi kan åka till Huddinge. Då är det
jobb på agendan.
 
 
Jag skall jobba
med kollegan Yasmin så
det är bara att köra på och starta
upp dagen. Samordnaren kommer in och jag 
berättar att chefen sa att vi skulle vara tre då Yasmin
gick hel dag/ två pass i går. Då fick vi en kollega som heter Judith.
Så underbart ...Tack Eva du kan göra en dag.
 
 
Vi rullar på och jag har nu duschar att göra. Typ 3 stycken blev det.
Jobbigt men bra, allt är klart och allt är så underbart fixat.
Det är så otroligt bra och underlättande att fixa allt
när det finns resurser. Så det kan jag allt
ge oss beröm, jag Yasmin och
Judith.Underbart
jobbat.
 
 
Min lunch med
Inga blev kort men intensiv.
Hon hinner ut med två boende också,
helt galet bra och  roligt för boende. Jag kommer
nu till en lite punkt på dagen då jag kan se ett mål och hemgång.
Det är ju bara ett par timmar kvar. Let´s go och det kommer att vara  bra.
Boendes lunch klar, fika klockan 14 kommer här och så skall jag hem.
 
 
OK Nej det blir inte så, jag kommer att få vara kvar för Hilda hade
problem med bussar och tåg. Så det tog henne hela
eftermiddagen att komma till jobbet. Jag blev
kvar två timmar hela två timmar.
Jag är helt slut. Jag och en
ny tjej fixa middagen.
Så kommer 
Hilda.
 
 
Nu skall jag
hem och det kommer
att vara så skönt, så galet skönt.
Är trött och känner att jag behöver sova.
Ja det är en bra ide, sova och sen sova hela natten.
Men problem uppstår, min annars så korta resa  blev en  mardröm.
Det är kö från flaggplan till Solbo. Det tar mig en och en halv timma hem
1½ timma jag vill bara skrika.
 
 
Kommer hem och får mer problem. Ashani kan inte komma hem.
Va fan jag är så trött att jag dör vilken sekund som helst.
Tågen år inställda och tågen är inte ersätta.
Snälla jag vill inte, jag bara dör.
Så hon slutar 19.30 och
ja jag får då hämta
henne.
 
Kommer hem
21.30 NU skall jag
fan i säng.Stör mig inte,
prata inte med mig och framför
allt vad tyst.
 
 GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0