IKEA hur var det här då ?

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 190209
 
 
 GRATTIS
 
 Fanny & Franciska
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det en ny dag igen efter en jobbig natt med sendrag och
sömnlöshet. Jag har lyckas sova fem - sex timmar det är
ju inte så lite men jag känner att det är för lite
för mig i dag. Det har varit kallt i natt och
jag har massa sendrag igen. Så
dålig sömn på grund
av det gör mig
väldigt trött.
 
 
Ja nu är jag
uppe i alla fall och så
kommer jag att fixa denna dag
också. Startar med en härlig god frukost
och en härlig kopp  kaffe, så bra start på min dag tycker
 jag. Frukost är så bra och det är inga andra orsaker till min goda
och  mysiga morgonstund.
 
 
Dagens agenda är lite tom för det är inget planerat för dagen.
Har absolut inget att måste göras, det känns bra och
väldigt skönt. Jag skall nog hålla mig inomhus
med så lite som det bara går att göra.
Låter som en bra ide.
 
 
Min ide och dagens
plan höll inte så länge då min
man måste ha långkallingar. Jag tror att det
är en bra ide att åka till Dressmann XXL i stan säger han.
OK köra bil i stan en lördag mitt på dagen, hur tänker du här. Men OK
du kör vi tar din bil. Sagt och gjort, nu skall vi åka till stan. Men han svänger av
vid Skärholmen. Men detta är inte Stockholms city, detta är Dressmann XXL Skärholmen.
 
 
Ja ja vi kan titta här först. OK vi hittar direkt vad vi söker och det känns
bra och dom här långkalsongerna är väldigt bra. Så köper jag 
två kallingar åt han så blir det bra. Nöjd skall vi äta lite.
Det blir sallad för mig och en hamburgare för
Ari, det blir donken. Ja vad skall vi kolla
nu då? Jag kan köpa bäbiskläder till
min arbetskollega på HM.
 
 
Då så vi skall handla lite
på ICA också, persilja och yoghurt.
Det blev tomater, paprika, äpplen, semlor,
broccoli och så där 500 senare. Väldigt dyr persilja
och yoghurt. Det blev en sväng till IKEA också. Jag har
kastat massa plast. Så nu blir det stål och glas skålar och en trä
salladsskål. Så köper vi en ny skohylla, vår gamla är så ranglig så det är
bra att ha en robust skohylla.
Ja då så 700 kronor på IKEA för det blev lite ljus också. Nu skall vi hem.
Skynda skynda det ä'r trav och min man vill inte missa detta. Tur
att han kör så jag slipper höra hur segt jag kör. Ja han titta
på värmningen och jag plockar in allt. han går ner
för att lägga in en slant på V75 och jag skall
skruva i hopp skohyllan. Det går bra
fram till sista momenten när man
skall skruva med en
mejsel.
Det går
inte och jag blir väldigt
arg, fan nu är jag sur och förbannad.
Gubben kommer så han skruvar 8 skruvar 
och han tar hjälp av skruvdragaren. Fan vad trött jag blir.
Jag kämpar med en mejsel. Så jag blir sur på Ari som fuska. han
kunde ju ha använt mejseln också nej då han glänser med skruvdragaren.
Jobbigt.
 
 
Nu är den på plats och jag är nöjd, tänder ljus för alla mina kära och 
nära som inte finns hos mig. Det är ett par stycken. Så nu är det
bara att sätta igång med att förbereda middagen. Fläskfilé
med potatisgratäng. sallad skall det också bli.
 
Massa bra på TV i kväll så Mello och QX galan
Sen en engelsk serie så kan man sova sen.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0