Jobbdag

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190220
 
Vivianne
 
 
  DAGENS  CITAT
 
  
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag som det bör och så är det full fart. Jag skall jobba
förmiddag och APT klockan 13.00. Så det är bara att
starta och sätta fart. Morgon rutin klar, då är det
kläder på och så är det bara att fixa med
frukosten. Läsa lite nyheter.
Oj nu måste jag rusa.
 
 
Hittar inte mitt passerkort,
fan vad har jag tappat det då??
Nu behöver jag allt hålla ordning på mina
saker detta är inte kul att det försvinner. Jag skall fixa
nytt så då skall jag gå till kommunhuset. Det kan jag ju göra men då 
kommer väl det fram kan jag tänka mig.
 
Sur som fan och lite besviken på mig själv. Kommer till jobbet
ringer på 1A men ingen svarar, ringer på 1C ingen svarar.
Tur att Catharina kommer här, då kan man lite lätt
komma in. Men jag får gå över till natt tjejen
på A sidan hon byter om i samma
rum som jag.
 
Ner hämtar kläder,
upp byter om och så kan jag
nu jobba. Det är så sjukt jobbigt att 
behöva vara utan skåp och bara ha koden till
alla dörrar. Ja men det skall gå bra så då kör vi, vi är
tre stycken i dag så jag kan känna mig så glad och så lycklig.
Jag hinner då med städ och andra saker så kom igen nu kör vi.
Det flyter på så det stör och så jag kan komma igång med mitt städ.
 
 
Ja jag får lite mycket med mediciner att stå i. Och så är
det annat som skall göras så vad är det som är så 
bakvänt när jag inte får i ordning på det jag
vill? Men till slut så blir det bra ....
Ja då är det APT.
 
 
Här skall vi sitta och
snacka om att gamla inte
får kosta pengar och att personalen
gruppen är för stor. Ja det är ju helt åt h-vete.
Jag kan inte fatta att vi i Huddinge kommun ligger så
taskigt till. Äldre får inte efterrätt efter middagen, vi har material 
som inte är ämnat till att tvätta boende med, handskar som är billiga
och scheman som knäcker personalen ..... Nä vet du va jag är så trött på detta,
så kan jag verkligen stå bakom detta
 
 
Nä det är inte min melodi fan måste hitta något annat. Jag känner
att detta är så sjukt och galet att man blir mörkrädd. Nä det
är ju inte meningen, vi får uppgifter utanför våra
arbetsområden också, nu är vi städerskor
på allvar, det finns en städvagn
som vi skall använda.
 
Om jag vill jobba som
städerska kan jag söka de jobbet.
Jag har valt ett jobb som undersköterska och 
även inriktning på äldre, så då kan jag på sin höjd plocka
och hålla snyggt efter min boende. Inte avdelningen eller våra toaletter.
Inte alls överallt annars, natten (dom som jobbar då ) är inte alls i samma
utsträckning som oss att städa , helt stört.
 
Nå väl vi fick tårta och fira att alla tycker att det är bra att jobba här.
Vi gick igenom lite snabbt vad resultatet blev av medarbetar
enkäten. Så fick vi svar att det är chefen som spar
pengar på att dra in efterrätten för boende.
för det kostar typ 10 kr per boende och
det det är ju dyrt. Bättre att hon
kan snåla så hon inte
överskrider ett öretill
de gamla 
 
 
Nä detta blir jag bara trött på.
Vi har över 30 minuter fackligt snack.
Det är så att det finns en lag att våra privata
kläder och arbetskläderna inte får vara i samma skåp.
Det finns nya regler som säger att våra skåp i omklädningsrummen
är fel och inte alls så som det skall vara. Så undra hur det kommer att bli lösta.
 
Ja sen var det tack och hej nu går jag hem. Har ett
litet ärende till Granngården i Södertälje, skall
fixa morötter till kaninerna i Ärla. så mot
Södertälje. Tar bara 20 minuter
allt som allt. Skall handla
till mig också.
 
Camilla ville ha en
yoghurt så den tar jag också.
Då så jag behöver nu alltså bara lämna
till Camilla sen hem. Gubben är hemma så jag ber
han komma till hans bil så jag kan lägga in morötterna.
Så vännen nu skall vi upp och jag skall fixa middag. så det blir
lunchkorv med pepparrotssås. Det blir as gott..
 
 
Min man är trött och vi skall se på tv men
han blir väldigt trött så vi lägger oss.
20.30 tror han somna på
en sekund.
 
Tack för i dag.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0