Kära du .... det är fredag

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190215
 
Sigfrid 
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då kör jag på med en fredag och det är också en
arbetsdag och det är bara att jobba på så
man kan gå hem sen. Jag kan bara
tycka att det är jobbigt med allt
runt omkring, man skall
stressa så mycket.
 
 
Dom gamla
hinner inte med och
det är ju inte så vi vill ha det.
Men får inte välja i dag, det är så orättvist
och så inte vänligt. Jag vill inte vara på en vårdavdelning
med allt detta stress som är nu. Fy det är inte alls
så bra.
 
 
Nå ja jag skall ta tag i denna dag och köra på med min
frukost. Så nu kommer man i gång och känner 
sig bra och pigg, eller piggare än innan.
Jag är inte alls någon som vill
ha det som det är men
vad skall man göra.
 
 
Mot jobbet och dagens
händelser. Hoppas allt går lätt som
en plätt. Jag skall jobba med Hilda och så har
vi en tjej till. Det kan betyda att jag kan duscha min man,
så bra för det behöver han. Så det är bara att köra på denna dag.
Allt går så bra och allt är så bra. Inget kan gå fel i dag, jJag hoppas det
fortsätter efter lunchen också.
 
 
Camilla ringer hon är på väg in till HS, hennes hjärta har ballat ur.
Va fan menas med det? Hon säger att hon ringer igen när
hon kommer in. Jag blir orolig, pratar med
samordnaren, om jag går tidigare.
jag hinner göra mina saker och
jag kan faktiskt kompa sen.
Så jag kan nu åka
till HS.
 
Ringer Camilla
först och säger att jag kommer,
hon väntar på läkaren. Han kommer 15.30
till henne och är lite konfunderad varför dom inte tagit in
Camilla tidigare. Ultraljud på hjärtat och ett nytt prov. Sen skall det
bli 24 timmars inspelning på hjärtat. Det kan röra sig om hjärtflimmer.
Det får vi se sen då.
 
 
Ja ett nytt prov skall lämnas så nu kommer vi att få vänta en timme till
precis som vi inte har annat för oss, ha ha ha Ja jag kan då säga
att denna dag sluta bra trotts all stress i mitten. Nu är vi
på väg hem och vi skall se till att hon håller sig
lugn. Få se vad som händer i morgon.
Jag kör hem henne.
 
 
Nu kommer jag hem
också skall göra kväll med lite
kaffe och bulla det skall bli skönt att göra kväll.
Skall kolla tv och bara vara. Men kaffe förs.
 
Då är det kväll och jag skall sova.
Tack för att du var här.
 
GOD NATT 
HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0