Knack knack? Vem där? Fredag

 
 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 190208
 
 
 GRATTIS
 
 Berta & Bert
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det äntligen fredag igen, jag har en ledig helg och jag
skall nog se till att göra den bra, jobba, mysa, gubben kommer hem,
middag på Brinken. Ja kolla film, lägga sig och sov. Och så sova länge,
så länge att kroppen känns totalt utvilad. Jag kan i alla fall försöka.
 
 
Så nu är jag på ruta två och det menas frukost. Jag skall fixa min frukost.
Yoghurt, musli, en smörgås och kaffe. Hur bra är inte det jag njuter
bara. Kaffet som pricken över i. Bättre kan det inte bli med en
frukost innan jobb. Blåser utomhus, det är plusgrader
så skall vi hoppas på våren nu? Det säger min
man att det är det inte.
 
 
Fan hemska tanke jag
pallar inte. Oj nu skall jag till jobbet,
ha en bra förmiddag så ses vi igen . Kommer till
jobbet, byter om och så upp på avdelningen. Jag hoppas att
det blir en bra dag. Jag vill bara ha det lugnt och skönt. Får rusa runt
och leta te, mjölk till våra boende. När jag kommer där på D avdelningen och
skall gå över till min avdelning kommer Kicki, så det blev en fredags kram.
 
Så skall vi då fixa lite med allt morgon stök. Jag har min elev och en från 2 F
som kommer att vara timmis hos oss. Ja det är ju bra, från att vara 
två på morgonen blev vi fem helt galet. Men det går ju bra
för då kan man få lite annat fixat också.
Ja full fart bara.
 
 
Jag skall nu fixa
lunch och så skall man
ta rast. Ja jag slutar också där vid
13 tiden så det känns bra. Jag skall fixa lite
med min elev. Nu går vi hem det är så tråkigt är. Jag tar
min tvätt och så tar jag min väska och tack för mig. Jag hoppas att
ingen kommer och jagar mig. Jag vill bara komma hem. Skall plocka Linus
han skall vara med mig en stund, vi skall ju äta middag hos Thomas och Camilla.
Bara att se till att vara klar till sex.
 
 
Jag fick just ett litet ärende att hämta Thomas i Eriksberg. Han lämnar Kims bil.
Så då hämtar jag honom 17 så blir det middag 18. Perfekt. Vi kan ha en
lugn middag med allt vad det betyder Så är det och så blir det . 
Jag hämtar upp Ari och Linus och vi åker mot Brinken.
Hela bilen full.
 
 
Middagen är kyckling,
råstekta potatisar och sallad, Massa
olika kalla såser gått och mumsigt. Ja det är trevligt. 
Vi spelar lite kort och kommer hem vid 21 tiden, Inte för sent och
allt känns bara bra tycker jag. Hoppas de andra tycker det.
 
Ja då skall man väl göra kväll här. Jag tar en tv kväll men inte alls
för länge jag är så seg och rött. Tar mig i säng vid 22 tiden,
kan inte somna. Har sen drag och väldigt kallt är det.
Tar mig upp och spelar kortspel på datorn
till klockan 02.30 skall sova nu.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0