Dags igen

 
 
 SUPER FARMOR BLOGG
Vecka 8 Dag 49 på året
 
 GRATTIS 
 
 
 190218
 
Frida &  Fridolg
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det ju ny vecka och det är en måndag som tar fart för mig.
Det är tvättstuga klockan 07.00 och jag har hjälp av
Juhani här. Det känns bra och jag kommer att
vila mycket innan jobbet. Jobbar kväll.
Då startar jag på ruta ett och här
är det då, Frukost.
 
 
Skall läsa nyheter och
hitta en balans på detta. Kan inte
vara så svårt tycker jag, jag har bra koll på
min balans och mitt välmående. Det bör man ha i min
ålder tycker jag. Så nu är jag igång och allt fungerar bra.
Då har jag kommit igång med tvätten och det är massa tvätt
fan vad jag hatar att tvätta enda positiva är att man får det torrt 
eller nästan torrt. Det är skönt.
Då skall jag ta lunch och sen är det ju jobbet som väntar. Så det är
bara att köra på och se vad som väntar mig i dag. Tvätten
blir klar där vid 11 tiden, jag är så less på att det 
inte fungerar i tvättstugan. Inget blir torrt 
och det är så frustrerande, Alla
Juhani´s kläder måste
hängas överallt.
 
 
 
Mina hänger också
överallt. Varför har man då
tvättstuga om man inte får det torrt?
Ja det är ju frågan. Nå väl jag bestämmer mig
för att äta en sallad med min dotter. Hon är hemma i dag,
skall till läkare. Så ner till Brinken och lite god sallad och gott kaffe.
Nu skall jag till jobbet, Jag börjar två.
 
 
 
Så jag jobbar med Hilda och det är ju hur kul som helst det är
lätt som en plätt. Så vi har musik på hemmet i dag. Det
är så kul och så mysigt för musik är hela grejen
på att ha en bra dag. Så till och med dom
som inte vill vara med är där.
Fullt hus är det.Fem
avdelningar.
 
Då så, nu skall jag 
bara fortsätta min dag / eftermiddag /
kväll. Ja allt går som det skall med undantaget på
tjafset om efterrätten. Det ligger högre upp och är inte mitt
ansvarsområde. Till slut är det bara att göra kväll och vi alla ha en
trevlig stund. Jag skickar hem Hilda och har min kväll kvar. Den är inte 
lång för natten kommer nio.
 
 
Då skall jag tacka för mig och så åker jag hem.
Trött och helt slut. Jag tar lite kaffe och så
går ja till sängs.
 
Tack för i dag.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0