Hur seg som helst

 
 SUPER FARMOR BLOGG
vecka 9 dag 56 på året
 
 
 GRATTIS
 
 
 
 
 
 19025
 
Sigvard & Sivert
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag, trött seg och sjukt "vill inte"  attityd,
jag vill sova och inte alls vara med och
göra denna dag. Snälla kan jag
få sova med värk hela natten
i benen har det varit
jobbig att sova.
 
 
Gubben gick
iväg 05.30 för han skall 
vidare till Eskilstuna och jobba och jag
skall nu fixa min morgon så hej och hå let´s do it.
Frukost efter morgon stök i badrummet. Lite segt men det är klart.
Jag kan nu sätta mig och ha en avkopplings stund. Vilken menas att jag
bar skall njuta några minuter av ensamheten, tystnade och lugnet.
Jag har en underbar start på dagen.
 
 
Då skall jag allt fortsätta med att ha en bra morgon,
Camilla skall till läkaren och Thomas skall följa
henne, så jag skall ligga i deras soffa och
titta på draktränarna1, Linus är lite
veck för han har hög feber
så han tittar inte.
 
 
När dom kommer hem
igen kommer dom med en ren Bee
och Thomas berätta att det är antingen slut
på  bromsbelägget eller att nya cylindern letar in sig i sur
gamla spåren.Så jag skall nu  höra med Messes vilket det är.
Och varför han inte sa något om det när jag hämta Bee. 
Lite ser kan man säga att jag är.
 
 
Jag blir kvar hos Camilla tills jag skall till jobbet. Det
är lika bra att sova på soffan här. Ja då skall jag 
bara ha en lunch så jag fixar det med Camilla
hon bjuder på en falafelrulle med feta ost och
avokado.Smaskens. Jag är seg och trött
men nu skall jag till jobbet. Har glömt
mat låda, passerkort och nästan
mig själv.
 
 
Då skall jag ha en
eftermiddag med Hilda, jag
varnar henne och talar om att jag är
seg och trött. Jag kan inte fokusera, det går inte.
Jag kämpar som fasen och det fungerar inte. Så det är
bara att jobba så bra jag kan efter denna dödliga helg.
 
 
Men vi kämpar på och det går bra jag gör det jag skall och
så lite extra med mina boende. Då är det lite så jag
kan åstadkomma i dag. Hilda är en underbar
tjej och så fin att jobba med. Tänk om
hon fick vara kvar. Skall jag söka
nytt så jag kan ge min plats
till henne?
 
Nå väl middag
avklarad så då är det
bara kvällen kvar, helt otroligt,
det fungera, jag klara kvällen. Nu skall
jag sluta och det betyder att jag skall hem.
Min lägenhet är tom på människor men den är
full med djur. Fyra råttor som är ungdomarnas, och
mina fiskar. Så jag skall nu titta på tv och slappna av.
 
Men oj jag somna, tv står fortfarande på och klockan är
02.30, då släcker jag och sover vidare.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0