Måndag och jag är ledig

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vecka 7 Dag 42 på året
 
 
 
 190210
 
 
 GRATTIS  
 
Yngve & Inge
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har en ny dag, vecka och massa nya utmaningar.
Ja det är en oskriven dag och jag skall bara se 
till att den är bra och förblir bra. En som 
skall firas i dag är min svärdotter
Ashani. Efter jobbet i dag
skall hon firas men
mat och paket.
 
 
Så det är ju
bara lite roligt att ge
henne något hon vill ha. Det
är trixigt för hon är speciell. Jag vet att
hon gillar enhörningar så det kan man titta efter.
Hon gillar också skönhetsprodukter så det kan man också
kolla efter. Ja vi får se vad hon får.
 
 
Jag skall börja min dag med att  se till att få i mig min frukost.
Jag skall allt njuta av den nu och läsa nyheter. Så på
återseende om en stund. Det var det och det
var lite saker man kunde l'sa om i dag.
Nu skall jag fixa i ordning
mig för avfärd till
Linus.
 
( inte Linus finger )
 
Mamma Camilla
har varit uppe hos VC och kollat den
infekterade blåsan han har på höger ringfinger.
Det skall vara omlagd men den ser fin ut om nu en infektion
kan se fin ut. Han skall i alla fall hålla sig lite lugn i dag så det inte
sprids massa bakterier i onödan. Han kan hänga med mig och Juhani då
vi bara skall handla, handla och åter handla i dag. Jag åker till Tuna för att plocka upp födelsedagsbarnet som skall till jobbet och min son. Det blir massor att göra i dag.
 
 
Då är Ashani iväg till jobbet och jag kan be min son köra till Fittja och Dollar store.
Skall ha toa och hushållspapper, soppåsar behöver jag också. Så nu tar
vi en sen lunch och det är ju OK i bland. Massa pengar har gått
denna helg och i dag, inte bra.Nu skall jag i alla fall
handla det som skall vara till maten i dag, får
åka i morgon till Willys och handla
det jag behöver hem.
 
Hemma skall man se till att
ha hela skåpet under diskbämken fri
från saker, stam rensning på G. Fick lapp och på
den står det att dom skall komma i dag och i morgon så nu
väntar jag på att de skall komma. Jag skall bara tala om att dom kommer
inte i dag, nä dom kommer säkert i morgon klockan nio.Nu är det i alla fall dags att
ta sig till Brinken för middag och grattis middag till Ashani.
 
Väl där så skall vi kolla lite på tv, Juhani skall hämta Ashani med Thomas.
Juhani kör dit och Ashani kör hem. Jag och Millan tar lite kaffe och
så är vi på g med maten. Till sist kommer dom och vi kan äta,
så nu är det lite trevlig midda. Efter som hon jobbar och
sen är inte ledigt nästa helg blir det så här.Det
går ju så bra så. lite presenter och så lite
mat.Klockan går och vi skall hem.
  
 
 
 
Nu så är det väl bara vila och sängen.
Tack för i dag.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0