jobb jobb jobb

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190203
 
  
GRATTIS
 
 Disa & Hjördis
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hur skall man klara dagen och jobb passet i kväll, fan
är sjukt trött. Jag fattar inte,dessa pass är sjukt
jobbiga.Nu skall man också sova men jag
har problem att sova. Vaknar för det
gör ont i mitt ben när jag 
byter position. 
Så mitt sovande i dag
blev stört från klockan 03.40
och tills jag nu gick upp 06,50 as trött
irriterad och grinig. Kul dag, kul start, NOT. Jag
behöver sova och jag behöver faktiskt sömn och det är
något jag inte får av någon anledning. Jag är trött och slut.
 
 
Tar i alla fall min frukost och skall njuta av den. Det blir helt galet.
Jag är så trött så jag vet inte vad, lite kaffe på det så skall jag
nog klara trycket. Då så läsa nyheter och så förbereda 
mig för avfärd mot jobbet. Jag skall ha lite lunch
i mig också innan jag skall åka klockan
11.00, ut och skotta fram
Bee
 
 
 
Jag får hjälp 
av min man som
snällt borstar av Bee från
snön, jag får allt skrapa rutor och
näst in till skrapa runt bilen så man klan
öppna dörrar. Fasen vad snö och is det är.
Jag hoppas att det slutar snöa.
 
Då är jag på jobbet och jag skall nog i alla fall se till
att det blir en fin dag och lugn dag. Jag hoppas
att det blir lite annat som kan vara trevligt.
Jag börjar med att se till att lunchen 
blir utdelad och att de får i sig 
maten. Vissa vill inte
äta och vissa 
gnäller.
Jag får inget,
hon fick mer. Det är
inte mjölk upp till kanten.
Vill du då ha mer? Nej jag vill inte
ha mer, varför då så olycklig? Det gäller att
vi som jobbar biter oss i tungan i bland. Det kan vilja
komma ut grodor som inte är lämpliga. Tur att man har sådan
självdisciplin. Vi kör så det ryker.
 
Jag skall nog se till att vi kommer igenom denna lunch också, vilket väder vi har,
har ni sätt så mycket snö, och mer skall det komma. Det blir riktigt kallt också.
Tur att vi kan sitta här i värmen, skall fixa lite kakor till kaffet vid 14 tiden.
Jag hoppas att det går bra, och så kommer anhöriga och vi kan då
servera kaffe på rummet. Ja då kommer vi till min rast och jag
tar den med Inga. Så intressent .
 
Ja då är det ju bara att fortsätta jobba efter en 30 minuter
med Inga, det är ju så kul att snacka med henne.
Riktigt trevlig tjej. Ja middag för våra boende,
paj är det och god sås, Det kommer
gnäll så klart och så får jag allt
vara tyst.
 
 
Kvälls rutiner och allt i sin ordning,
vi skall dela kvällsfika och mediciner sen går
Yasmin hem och jag är kvar till 21.00 Det är ju jag som
har den långa dagen i dag. Jag hoppas att vi kan köra klart för jag 
vill hem och sova, trött och ont. Satan så ont. Jar kommer att dö av smärta.
Inget jag vill ha men har ändå.
 
Tandvärk i skelettet i höger ben, hur kul är det? Inte alls kan jag lova.
Jag vill bara få en klubba i skallen och så sover jag och
allt är borta. Kan jag beställa det? Skall fråga min
man om han vet, ha ha ha. Ja då är jag
hemma tar kaffe och skall
nu till sängs.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0