Super ledig.

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190221
 
Hilding
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag är ledig i dag och skall satsa allt på ett kort, det vill
säga att inte göra något alls. I dag skall jag bara
vara, på sin höjd skall jag  ta en kaffe med
Camilla. Jag skall inte alls städa eller
handla, eller göra något för att
trötta ut mig. Så det 
kommer vara en
bra dag.
 
 
Ja börjar med
frukosten och den skall
jag njuta av i ...en hel timme.
Bara äta, tugga, dricka kaffe och njuta.
Andas och se till att min tid är speciell och hållbar
för mig bara mig. alla andra kan ställa sig i kö, jag svarar på
saker i turordning när jag vill. Så lite nyheter då.
 
 
Min dag är igång på riktigt och jag skall inte göra något,
eller åka till Camilla och ta en kaffe ja det gör jag.
Nu kan jag ju också då ta lunch med henne
och Linus båda febriga och förkylda. Ja
med det är ok jag har ju redan blivit
smittad om det skall komma
på mig.
 
 
Lunchen
avslutas med kaffe
så klart och det känns bara bra.
Jag kommer på att jag måste fixa rotfrukt till
grytan, ja ha ja måste jag handla nu?? Men jag skulle ju
inte. Men det kan ju gå fort. Kommer hem 15.30 och det var inte fort.
Men det går ju bra och nu skall maten förberedas Va fan min slappa dag blev helt
plötsligt en jävla massa att göra. Det var inte bra.
 
 
Så nu skall vi se, har vi något annat att göra?? Nej köttet skall
puttra ett tag och så får det bli. Jag skall titta på TV och
inväntar att lägga allt i grytan. Det kommer ta en
eller två timmar.
 
Grytan på G 
 
Färdig
 
Det blev lyckat, nu skall jag hämta Juhani och Ashani från Tumba.
Jag skall till Emeli och vi skall tända ljus. Så nu kommer
ungdomarna så vi kan fara till Dalen. Kommer dit
och titta här kommer Karlsson. Det blir 
massa värme och kärlek. Juhani
blir mycket beröd och det går
inte att prata med han.
 
 
 
 
 
Så gumman då ses vi hemma igen, Det är bara att komma.
Jag lyssnar på allt du vill berätta. Jag vill bara krama
dig och hålla om dig. Du är i mina tankar och
du kommer alltid vara där.
 
Hemma nu skall jag titta på TV och sen lägga mig.
Kram och tack för titten i dag.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0