Tack för i dag

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS
 
 
 190227
 
Lage
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja det är nu femte natten som jag är uppe och studsar,
det blir tre till fyra gånger, jag har värk i mitt höger
ben och det är outhärdligt i mellan åt. Varför
skall detta störa min sömn? Jag blir
smått irriterad. Jag får också
ett väldigt grinigt humör
av detta.
 
 
Jag tror att jag
skall ta mig min frukost 
så jag kan sitta med den och
njuta av lite tystnad och se om värken
ger sig i dag. Har du ett tips till mig hur jag skall
göra så ge mig det bara, för detta är inte så kul. Vila hjälper
inte så mycket för den kommer tillbaka efter jag har jobbat, när jag 
blir stilla.
 
 
Jag skall ju till ortopeden men det har ju inte kommit
någon kallelse så då undrar jag har läkaren skickat
remissen? Bäst att kolla med VC på Storvreten.
Det är ju så att läkaren har skickat en remiss
men då är det Klinik 4 som inte har svarat.
Så då ringer jag dit. Och där hade som
ingen som kan svara i dag, konstigt.
Kan man ha det så på en
kirurg mottagning?
 
 
Nå väl jag skall
ha en lunch med Camilla
så jag kan få i mig en lunch innan
jobbet. Det är en sallad, så det ser bra ut.
Lite sol och lite kaffe på det är inte alls fel nej då
bara fina fisken. Ja då är det ju mot jobbet som gäller.
Det är jag och jag har Judith där en stund så att det blir lite
med stressigt då jag annars är själv. Det blir jag ju då Judith går till
tvättstugan nere i källaren.
 
 
Ja men vad gör det Yasmin kommer ju snart men chefen han gnälla
på mig, kaffe vagnen står där ute och var är personalen? Ja var
är jag? Jag fräste av henne och sa att så blir det när man
inte har personal. Men hon hörde nog inte det. Jag
tycker att det är fel att man skall vara
själv och jag visar det.
 
Så här kommer nu
Yasmine och så är vi två det
känns bra. Judith fixa med tvätten och
det blev jätte bra så hon gjorde sitt som hon skulle.
Hur bra som helst, men chefen måst ju gnälla lite och då
särskilt på mig. Vi jobbar på och så blir det kväll och vi har en middag se 
är det ju kvälls fika. Det är lagom takt hela tiden och det känns skönt för
då rullar tiden på.
 
 
Så sluter jag och ger en rapport till natten, jag skall hem och så skall jag
hämta Juhani. Han jobbar i Fruängen så där är jag om 10 min.
Vi handlar på COOP i Älvsjö och så hem till trygga hemmet.
När jag kommer dit sitter Ari uppe?! Vad det var lite
konstigt. Han brukar sova på soffan vid den här
laget klockan är ju 22 i alla fall.
Men här sitter han.
 
 
Så jag tar lite dricka sen är det sängen.
Jag är trött och seg, Ari kommer också och
lägger sig. Jag är trött och super seg. Jag passar
på här att tacka dig för i dag .
 
 GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0