tittar på en ny telefon

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 190210
 
 
 GRATTIS
 
Iris
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Dagen starta klockan 04.47 med att var tvungen att gå på
toa, så jag var trött och ville inte vara upp nu så det
är bara att lägga sig i fen, två timmar att
gått och jag vaknar igen så nu
kan jag väl äta då.
Frukost.
 
Yoghurt kommer först
jag sätter på kaffet och då händer
det som jag bara ogillar. Pluppen på kaffe-
kannans lock, den är av genomskinlig plast, gick
av så nu kom paniken för en stund. Har jag någon reservdel
kvar? Det måste finnas, snälla.
 
 
Jo här i skåpet ligger en plupp vilken tur, sätter på den och
kokar kaffe.  Då kan jag vara glad åt min hela frukost
och så kan jag bara njuta.Min dag blir nog stilla
och inga stora saker alls att göra. Jag
skall väl vara lite öppen för att
göra något tycker jag.
 
 
Åka till sonen Rickard
kan jag inte då dom inte är hemma,
så vi pratar om att fixa pluppen på locket till
perkulatorn. Den finns på Media Mark så det kan man göra.
Jag skall duscha furst och det tar bara ett par minuter. Nu är det
klart och så blev det en sår på det så klart.
 
Skulle raka mig under armen kom i vägen med ringfingret på vänster hand.
Drog av nagel, nagelbädd och kött. Tre blad och tre skador, helt
otroligt. Blöder ju ganska bra på ett finger. Så stoppa det
och köpa bra omläggnings grejer. Ja nu är jag
klar Ari så vi kan åka. Hoppsan Sture
vad ont det gör i mitt finger.
 
 
Kommer till Heron, tittar lite
men tar Media Mark på en gång. Tar
två pluppar så jag har. Då så vad skall vi göra nu då.
Det blir mat och det blir på O`Larys, vilket stort ställe det har
blivit. Massa olika sitt ställen. gör öl och snacks och för mat, det finns
massa andra saker också, bowling, arkad spel hall, biljard bord och massa tv
apparater så man kan se på sport så klart.
 
 
Hamburgaren är fett tjock och det är som en 150 gr vanlig
burgare. Orka inte hela det blir alldeles för mycket.
Tar en sväng till Skärholmen också, det skall
kollas på en ny mobil, så det blir ju 
kul. Skall köpa en senare.
Då så full fart till 
Skärholmen.
 
Då kommer jag förbi apoteket, 
här skall jag handla bandage till mitt finger.
Kompresser, jelonet, tape och vatten avisad plåster.
Så en härlig hög med saker. Så skall jag köra på med att fixa
mitt finger. Mobiler ja vi titta på Telenor. Här finns två som jobbar,
en kille som har en kund och en tjej som är ledig. Hon tar upp sin lur och
ringer ett samtal.
 
 
Hon är helt ointresserad i att det finns kunder i butiken, hon till och
med går in i ett annat rum när jag tittar på henne. Privata 
samtal tar man när man har rast, att det skulle
varit en kund i luren, nej inte ä man pratar
om vad som hände på en fest.
Nå ja min man är inte den
som är den. Vi gick ut.
 
 
Handla lite till middagen
har vi också gjort. Det blir fisk
så det är ju bra, gubben skall fixa.
Nu skall vi hem och först då ta en kaffe
med Camilla. Rulltårta som Linus har bakat, 
där är en kille som kommer att baka massor, men
han äter det inte. God var den så han är duktig.
 
Då så massa saker till barnen och det blir ju lådor och så .
Är det Nea eller Annelie som skall ha dom? Ja
det är ju frågan det. Men dom kommer ner
till Ärla med min man i morgon.
Så då kan man väl bara 
ta sig hem då.
 
En lugn kväll och
en skön lat stund. Måste plocka
bort mattorna i hallen och allt under diskbänken.
De kommer killar i morgon som skall spola stamrören och det kan ju
lukta väldigt mycket efteråt oj vilken tur att vi skall  ut och handla och att vi
skall äta hos Camilla. Ja det är bara att plocka undan allt.
 
 
Min man fixar middagen och den är klar runt 18 tiden, jag tittar på
vägens hjältar.Tur att vi har dom, vilka fina tjejer och killar
det är. Hjälper oss trafikgalna människor och
tröstar barn. Flera rosor till dom.
Ja då skall vi se vad som 
händer i dagens
program.
 
Ungdomarna kommer
hem senare och jag är seg
som vanligt. Somnar till på soffan och
sen är det spårlöst. Nu vill jag sova så tack för i dag.
Hoppas vi ses i morgon 
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0