en vanlig dag på jobbet

 
 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 190207
 
 
 GRATTIS
 
 Rickard & Dick
 
Grattis sonen 
Rickard på din födelsedag.
 
 
 
  DAGENS  CITAT
 
  
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Dagen börjar riktigt illa.
Jag står i köket och skall ta min
flaska med ingefära juice i, och jag kan
inte greppa den så jag tappar den så klart i golvet.
PANG flaskan explodera och juicen är över hela mattan och
golvet. Fan det var så jävla klantigt. Men jag orkade inte hålla den.
Vad är det som händer? Jag kan inte bara tappa saker så där.
 
 
Juhani hjälper mig med att få upp allt, massa glas är det och massa juice är det.
Men så gick det till när man vaknar till på två sikunder. Jag hoppas att det
är en en gångs händelse och att jag inte kommer att bli skit vag i
min hand. Ja vi städar upp och jag kan få hjälp av Thomas
med mattan, han har en mattvätt som kan vara bra.
 
 
Ja till slut kan man sätta sig och äta
frukost och ta det lugnt. Jag är  fortfarande upprörd
över att jag inte får någon ingefära i dag, det tar jag varje
morgon så detta är inte så bra. Hur skall jag nu klara min dag. ha ha
Ja tar och fixa i ordning mig nu skall ta en kaffe med Camilla innan jobbet.
Så dagen är på full fart framåt. Det är ju riktigt jobbigt nu för
tiden, jag känner mig trött och lite orkeslös.
 
 
Ja ja kaffet hos Camilla smaka gott så nu skall jag vidare och
de om jag kan få denna arbetsdagen att bli en bra och 
härlig dag. Jag hoppas att det är så mycket som
skall klaffa. Kommer lite tidigare till jobbet, jag
behöver en kopp kaffe, snacka med
Inga och bestämma middags
träff med Pia.
 
 
Jag träffar en upprörd
Pia som mår skit, oj gumman
gå hem det fungerar inte detta. Jag
tycker detta är för mycket, nä då skall chefen
snacka med henne det skall dittas och dattas. Till
slut kan hon lämna stället och åka hem. Skönt för henne. Jag
vill inte att det blir snack så jag hoppas att ingen frågar. Men alla har sätt.
Så nu är det tissel på jobbet.
 
 
Ja jag vet i alla fall vad som står på och det är det som gäller. 
Jag hoppas att det lugnar sig nu efter att hon åkt hem.
Jag träffar Inga och nu skall jag bara se till att få
checklistan som skall göras till alla boende.
Chefen skall ha dom, nähhä det är Eva
som har dom och så kommer
dom till oss.
 
 
Så nu kan man jobba lite då.
Jag hoppas det blir en bra dag nu då, jag och
Fatou skall fixa BPSD registrering på tre boende. Det går
som en dans jag hoppas det går bra så. Ja vi kan kolla lite på GP
också, nä vi är lite trötta. Fatou går hem och jag är kvar. Det är så att min
elev kom också, så då är det bara att köra på. Middag, kvällsfika och läggdags.
Det är bara ett få tal som går i säng så det är inte alls många.
 
Nu skall jag passa på att sitta här och se antikrundan med några boende.
Kul att titta på gamla saker och höra om värdet. Det är ett spännande
program tycker några. Ja och nu är klockan så mycket. Hur har det
gott på D sidan? Josef kommer och berättar att en dam har
svårt med andningen och jouren är inte så villiga
att komma. Så det är ju inte klokt.
 
Tur att jag skall hem nu. tack för i dag.
Hemma tar jag lite kaffe och en smörgås skall
nu se till att komma i säng. Tack för att du tittar in och
läser om en helt vanlig dag hos en helt vanlig tjej.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0