Vilken dag helt otroligt.

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
  GRATTIS 
 
 
 190212
 
Evelina & Evy
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Vilken morgon, det är 35 år sen jag sov så här länge.
Jag vakna av att jobbarkillar ringer på dörren, dom
skall spola stammarna.  Klockan är ju bara
08.00 hej och hå jag har sovit tungt
och hårt. Är skit trött i kroppen.
Underligt men sant jag
behöver nog en rejäl
genomgång.
 
 
 
Solen skiner och
det är bara 1,2 två minus
just nu och det skall bli varmare.
Vår vecka med plusgrader låter bra. 
Men det kan komma ett bakslag så det är
ju bara att njuta av solen och så ha det bra. Nu
skall jag fixa frukost, killarna har lämnat och jag kan
återgå till min normala position. Men god frukost och tystnad,
eller nej man hör killarna i alla lägenheter då det spolar järnet överallt.
 
 
Då läser jag lite innan jag skall städa efter killarna och ställa tillbaka allt.
Massa saker som man har flyttat på och som man nu skall ställa
tillbaka. Då så ses igen om en stund, jag skall ta bilder så
man ser mitt slit. Ha ha ha 
 
 
 
Hallen vid ytterdörren,   Hallen mot vardagsrummet
 
Bokhyllan damad och trollen också.
 
Mitt och gubbens sovrum och vardagsrummets fönster.

Så då är jag klar och det känns skönt tre rum och
kök städade och lika så badrummet. Allt känns
bara bra, svettigt? Ja det kan man lugnt
på stå, tog dryga två timmar så
jag har jobbat på.
 
 
Nu tar jag en paus och
sen är det duschen. Skall iväg och
handla lite konserver och kanske kött om jag
hittar lite bra kött. Skall övningsköra med ungdomarna i
dag också. Så det blir full rulle fram till middagen. Där försvann
min ta igen mig dag. Ha ha ha Samma sak varje gång. Hur kul är det? Inte
det minsta. Så blir bjuden på fika utav av son och svärdotter Härligt.
 
 
Det blev en lunch på vita villan i Solbo och det var sushi, gott.
Tack Ashani det var mycket snällt. Där ute står Camilla
med Linus som hon har hämtat. Det blir en kaffe
på Brinken. Sen är det bara för Ashani
att köra till Skogskyrkogården.
Mitt i alla köer.
 
 
Vi kommer fram och
då skall man fixa på brors
grav, men allt är fastfruset. Vill inte
dra bort något och riskera att något går sönder.
Ja set blir bra i alla fall lite ljus och en ny ängel. Nu
skall vi visare det blir vägen via Gubbängen mot Huddinge.
Sen är det Dollar Store, dom stänger 18 och vi kom 18.15.
Alldeles lagom.
 
 
Hos min bror
 
Vidare mot Hallunda och nu kör Juhani. Vi skall nu till Botkyrka kyrka.
Här är min mamma och pappa, skall göra lite fint och se till att allt
blir bra här, lite av de utbrunna ljusen kan jag ta bort det är
nu bara att sätta nya. Lite lättare här, allt sitter inte fast.
Så nu är det bara en sväng till Salem, Juhani 
skall hämta kameran som Tana har lånat.
Så blir det  ett stopp till.
Juhani och Stella 
 
Mor och far
 
Dalens begravnings område.
Här skall vi fixa och tända till Memlan.
Hon skall få det varmt och med lite ljus att titta på.
Hitta lyktan öppen och ljuset är förstört och väldigt svart.
Så jag byter ut ljuset och skall fixa det hemma. Så det är rent och
att man kan tända det. Så Memlan då är det klart.
 
 
 Emelie
 
Så nu skall vi hem och äta, jag är lite hungrig.
Det blir gott med lite mat så här sent i alla fall. Klockan
är redan 20.30 så det är bra att äta lite. Skall ringa Lillevi och
berätta om ljuset så hon inte blir fundersam. Jag vi små pratar lite och
så är det hej, Hinner med ett samtal till mannen också. Han skall ju sova snart
så det är bäst.
 
Nu skall jag kolla på TV och sova har ett kvälls pass i morgon.
Tasck för att du var här i dag. Kul att se att du
är inne och läser. Tack.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0