Ärla dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vacka 5
dag 28 på året.
 
 
1901268
 
 
 GRATTIS
 
Karl & Karla
 
  
 DAGENS  CITAT
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Och där går klockan igång. Är jag less eller?
Ja för i natt har jag sovit som en kratta.
Sov, vakna, sov, vakna hela natten.
Jag är så trött varför....
Ingen frukost
Iväg bara.
 
Tar upp Haylie. 
Hon är så varm så febrig.
Jag går ner till Bea för att skotta
fram han under snön. Jag skall ställa den 
nära porten lättare att sätta Haylie i bilen. Det är ju
lättare då vi skall bära ner henne. Jag tar väskorna och 
Ukki bär ner Haylie . Då är vi på g och nu skall vi tanka. Så nu
vidare mot landet. Haylie  är tapper hon äter upp sin påläggskorv.
 
Hon ville inte ha mackan, ok bara du äter något min unga dam.
Det tar en timme plus, mycket trafik vid Södertälje. Jag
ligger i kön och till slut var jag själv på vägen. Kör
långa vägen ända  fram till Strängnäs. 
Den vägen var bättre inte
halka. Så det är bra.
 
Ringer Nea och ber henne
komma ut och hämta Haylie.  Lättare
att få med sakerna. Jag har bra mycket att bära på.
Då kan jag ta mig kaffe och ett snack med sonen. Det är en 
bra vacker dag, en vinter by som bara är bäst.  Inget man kan klaga på.
Så nu kan man vara en stund med Haylie , hon är seg och varm. Vi tar åter en dag
film och sängläge.  Försöka få damen att äta är en svår sak.
 
Jag skall ta en lunch och försöka få tjejen att ta lite yoghurt.
Vilket inte går hon vill ha vatten inte ens en glass.
Jag hoppas att det blir lite  mer i hennes
mage. För det är tomt där, och det
förblir tomt.
 
Jag är med Haylie  hela dagen.
När jag tar hundarna sover hon och jag
kan möta Joline vid bussen. Så bra det är hon blir
så glad. Ja då är det eftermiddag och Haylie är seg och trött,
Joline tar mellis, vilken deal. Kaffe till farmor och vi skall invänta ett par
föräldrar.  Nu blir det lite rörigt, Haylie blöder näsblod och mamma Nea blir
orolig, så klart det är två år sen hon var inlaggd på sjukan för fuktproblem .
Jobbigt att hon blir dålig igen, just denna tid på året.
 
Nå väl min son gör
middag och jag följer Nea till
ICAMAXI. Vi skall hitta lite saker.
Fika med barnen, ha en mysig stund
med barnen är viktigt i detta läge. Vissa av
dom minns tiden då lilltjejen var sjuk. Men det är 
Ju helt galet vad detta kan påverka familjen.
 
Middag till oss när vi kommer hem, resten av familjen hat ätit. Så vi
sätter oss och kastar i oss middag. Hur bra var detta nu PH?
Inte särskilt  men så blev det oc ont i magen blev det.
Hoppas det blir gott med kaffe nu. Jag har bett
min son att hjälpa mig med att sätta på
nytt övedrags på Bee, och det
kommer bli fint.
 
Klockan tickar,
Jag skall nu hoppa i säng
och tacka för denna dag. Det kommer
en ny i morgon vi ses då.
 
 
GOD NATT 
 
     HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0