Åter en ny vardag

 
SUPER FARMOR BLOGG
Vecka 4
Dag 21 på året
 
190121
 
 GRATTIS
 
Agnes & Agneta
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ny dag som startar med dunder och bong. Jag känner
mig som en frusen gris och har ingen lust med detta.
Vilket är nödvändigt i dag. När man skall upp och
jobba är det totalt segt och trött som det skall
och det är ju alltid så. När jag får sova gör
jag inte det.
 
 
Nå väl dagen till
ära är det lite stress å jag
skall iväg till jobbet där vid 06.00
Jag blir upplockad av Thomas Karlsson.
Så snällt, nu måste frukosten intas, det blir bara
yoghurt. Hinner inte med kaffe. Så det är ju för jävligt.
Tur att natten har fixat det så jag kan ta en kopp där.
 
Så kommer till jobbet 06.35 det är ok eftersom jag nu kan
be natten rapportera och sen gå, tack för den. Jag
hoppas att det går bra i dag. Så det är Susanne
som jobbar. Då finns det gott kaffe det vet jag.
Nu skall jag då ta emot rapport, ok lite
att skriva till SSK och Rehab.
Och inkontinensskydd.
 
 
Då så tack och gå
hem och sov nu. Nu kommer
även D sidans natt tjej och SSK. Vi skall 
nu ta rapport från henne. Så tack och hej. Min
lur ringer och det är Emade som blir sen. Det är ju
ok nu när det bara är lugnt och en boende uppe.  Så
kommer det att vara en härlig dag med tre personal. Jag
skall hinna med att fixa GP till två boende. Jag bör ju då ta 
det som en klar punkt på planeringen. 
 
Nu är vi tre och en dam som är så dålig, så dålig. Men det är ju
bara att se till att allt blir bra och skönt. Jag hoppas på en
lugn dag. Ja kan jag få det, är väl inte så konstigt
att fixa det?? Men så lätt var det inte. Dålig
dam, massa prover och fasen vad
jobbig dag. Vi måste ha en rast.
 
 
Lunchar med Pia och Inga.
Så skönt att sitta där och bara vara.
Kan man göra så varje dag tack. Hej och hå.
Ja jag hoppas det men det är ofta bara så man gör det själv.
Jag vet att min kollega Fatou säger det själv. Så lugn och mina boende
först. OK jag skall köra så. min boende först. Hur ser det ut då? Alla andra då.
Ja det är ju så det är.
 
Boende i fokus, bara sina...
Ja jag skall nu göra tre timmar till och sen skall jag gå hem.
Thomas är snäll och hämtar mig så bra tack. Jag kan
då handla också. Jag skall hem och ta min en
kaffe och en skön siesta .
 
 
Kvällen kommer och min son
har lagat mat. Känns så bra och jag kan
verkligen slappna av en stund. Efter middagen åker
min son iväg till Älvsjö för att gymma. Helt otroligt. Han skall
göra det hela tiden så det fungerar som pigg medel. Annars kan man
skita i det. Jag hoppas att det kan vara en bra sak detta och att det blir bra till
slut.
 
 
Så skall jag nu ta mig i säng och sova, dom kommer ändå inte en.
Jag pratar lite med min gubbe och då han också lägger sig kan jag lika så
göra det också. Jag tittar på tv en stund men känner att sova kan vara bättre.
Slutar denna dag nu och hoppas verkligen att vi ses i morgon igen.
 
 GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0