Bara vara dag

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
190126
 
 
 GRATTIS
 
Bodil & Boel
 
 
 DAGENS  CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag en ny dag som kommer att vara bra.
Det är snö och det är vackert på träden. Jag
har i dag minus 1,5 grad, Det ser fint ut
utanför mitt fönster.
 
 
Min dag drar igång med
Frukost och lite lugn före stormen.
Ja det kan ju bli vad som med en rödhårig
virvelvind. Jag kommer att handla i dag också,
måste skriva lista så man får med det mesta.
Jobbigt eller?
 
Jag vet inte kan vara massa folk överallt så ja det
kan vara riktigt jobbigt. Så då är jag på G med
dagen. Planerar lite så det blir bra. Ja det
kan man ju säga, planera alltså. Jag
måste till affären så nu väntar 
jag igen på att Juhani 
skall bli klar.
 
Denna eviga väntan
på honom är ju helt otroligt
knasigt. Att han skall vara så seg.
Nu skall jag fan i mej jaga honom, han vill
nog köra bilen också. Men sätt fart då slö korv.
Jag skall nu ta mina påsar och ett stycke barn så åker
vi ner, då blev det fart på han. Nu kan vi åka.  Mot mataffären.
 
Ja handlar fort plockar i snabb takt allt och så nu kommer jag 
till kassan. Det är säkert något man glömmer och då får
det vara. Jag vill i alla fall ha de mesta och allt 
som står på lappen då är det bra. Jag skall 
över till Camilla på en kaffe så
den kommer att sitta gott i
kaffetarmen.
 
Hem till Tuna och se vad man har köpt, vad glömde jag och vad 
måste handlas igen? Gul lök så klart, frukten, krossade
tomater, majs, sås och så var det väl allt annat,
kattsand jag glömde kattsand. Vad jag
skall ha det till? Ha ha ha
min svärson Thomas
berätta.
 
 
Att man kan ha det i
strumpa i bilen så fukten
kommer bort,och det vill jag ha
nu under vintern. Är smart tycker jag 
det är så blött i bilen så det är ju galet.
Men jag kan handla senare detta som saknades.
 
Nu är jag i alla fall hemma med mina saker. Jag skall fixa lite
min man är inne i sitt spel, han kollar skidor och trav också.
han är väldigt upptagen. Nu skall jag fixa lite med Haylie.
Vi skall planera en liten fika kalas med några
munkar som hon har köpt, hon skall äta
glass också. Men du Haylie det
måste bli efter middagen.
Nej nu.
 
 
Men det kom en sak i vägen,
en bättre tyckte hon. Linus kommer upp
medans mamma och pappa hämtar en säng till han.
Då kan vi ha kalas alla säger hon, ja det går bra, men hon
sitter på soffan och är seg och trött., hon tittar lite på paddan men
lägger sig och sover????? Vad hände här? Gumman är du tröt? Jag
stryker henne på huvudet och känner, oj hon brinner upp. Hämtar vatten och
ger henne det, har du ont? jobbigt att andas? Kan farmor få lyssna?
Vilken tålmodig tjej hon svara med huvudskakningar och så. Inget ont bara varm.
OK jag behöver supp, hej gubben du får åka till ICAMAXI jag behöver
supp. Så blir det. Innan min man åker lämnar jag tillbaka en liten
kille till Camilla. Han tyckte så synd om Haylie >vi som
lekte så kul<, ja sånt kan hända killen. Men ni
han med 10 minuter , ja det gjorde vi
svara Linus.
 
Min kväll blev lite mer sjukstuga.
Pyssla om en väldigt febrig tjej som ser
ut som en skit. Nu skall hon ha supp och den går i
hur bra som helst. Lite protest men hon upptäckte att det
inte var så otäckt. Skall vidare befodra detta knep med bollen så
skall det nog gå bra. Jag tar och lägger mig nu, hon kommer nog snart in till mig.
 
Tack för denna dag.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0