Stökig dag

 

 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190126
 
 
 GRATTIS
 
Pauk & Pål
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag, en ledig dag och jag kan berätta att jag
var så trätt att jag sov till klockan 06.00
från 19.30, det blir i runda slängar
11,5 timmar. Var jag trött eller
var jag slut?? Jag kan 
säga en skal.
 
 
När jag vakna
skakade hela kroppen.
Jag kunde knappt gå och det var
skit obehagligt. Men nu då jag har hunnit ned 
att få i mig frukost och kaffe är jag betydligt stabilare på
benen. Så nice jag känner mig riktigt utvilad och det är så skönt.
 
 
I dag skulle jag ha hjälpt Lillevi och Kim med lite flytt, men
det blir många andra som hjälper till så jag kan säga
att jag tar barnen i stället. Det blir några stycken.
Men vi får väl åka ut då. en park eller så.
Hågelby kan ju vara ett alternativ.
Eller? Bra lekplatser får
man leta efter.
 
 
Nu kan jag då jaga
igång min son så vi kan
komma iväg för att handla middagen
för i dag, jag skall nog ha enkelt, köttbullar
makaroner kan duga till barnen. Så det är ju bara 
att köra. Men min son skall spelatfärdigt matchen, dusch,
raka sig, klä sig innan han är klar. Vi kommer i väg nu 10.30.
Vet du han är jobbigare en en tjej som skall sminka sig innan man går ut.
Fatta, jobbig kille.
 
 
Nå väl vi lunchar först så man har lite energi. Det blev något
i Slagsta köpcentrum. Där står massa lokaler tomma.
Men en och annan restaurang dyker då och
då upp. Som nu, jag tar nuggets Juhani
kebabtallrik. Så då skall vi in till
Dollarstore. Sen blir det
ICAMAXI.
 
Bara dagens mat
för jag får handla mer i
morgon, är för stressad. Inge
kul alls. Så då är det klart och jag skall
hem med varor och Juhani, han lägger in allt.
Så jag kan åka ner till Camilla och se vad som skall
göras där. Det lär komma massa saker till Camilla och
Thomas, allt från Emelie´s lägenhet. Så nu skall jag fixa lite
annat, som en kaffe Camilla vad säger du om det?
 
Ja då väntar vi bara på resten av alla ungar. Först anländer Thomas,
sen kommer Lillevi och Kim kaffe kommer igen. Sen kommer Nea
med fyra tjejer och Jimmie med Ari. Så var hela truppen
samlad och alla skall åka nu efter kaffet/ te. Jag
är kvar med barnen. Som lever
rövare och lite till.
 
 
Jag skall fixa middag och
sen skall vi ta det lugnt och sansat.
Jag hoppas att det blir bättre efter maten,
barnen har inga öron.  dom har lämnat dom hemma
eller gömt dom. ha ha ha Men det blir ju i alla fall full fart 
på dom med mat i magen. Inge bråk men små tjafs. Så där som barn 
gör. Ja det går bra och det känns bra. Nu kommer storbilen, jösses vad saker
dom har med sig.
 
 
Vilken röra det blir, så mycket kartonger, så mycket saker, men
in kom det och upp kom det så dom jobbar på som fan.
När langen går är det snabbt undan. Fika lite
snack sen rullar alla iväg. Så det är bara
att ta Haylie hem. Hon åker med mig.
Ari följer Kim hem och hjälper
till att få dit saker.
 
Ja då var denna dag slut och
mycket blev det.
 
 GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0