Linus sex år

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190130
 
 
GRATTIS
 
Gunilla & Gunhild
 
 
Grattis
Linus 6 år
 
 
 DAGENS  CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag och hemma.
Jag skall till jobbet om en stund 
så det är bara att jaga på dagen, Jag
startar med morgon stök i badrummet. Det går
ju fort när man vet vad man skall göra. Då är det klädet på.
Varmt och skönt då skall jag ta tag i frukosten, som jag har längtat.
Njuter av den. Skall fira Linus på FB och se vad som händer i 
världen.
 
 
Då är det bara att hoppa i skor och ta sig till
Huddinge. Nu är det dags för jobbet. Det
är ett morgon/eftermiddagspass-
Jag är på språng och det 
är bra.
 
 
Men fan ...
Jag glömde mitt passerkort,
det är inte så bra. Jag får hjälp med
dörren, den öppnar Pia. Sen har jag
dörren till omklädningsrummet. Den får
jag också hjälp med, bra då så nu kommer
det går bra.
 
 
Väl på avdelningen så kommer jag att jobba med Hilda.
Vi skall ha ett bra team, jag vill att vi skall vara tre,
men nej inte här och inte nu, vi är två. Inte så
kul och inte så roligt kan man tycka.
Jag skall se till att det går bra.
Vi starta med en planering.
Alltid bra att göra.
 
 
Nu skall jag se till att
mediciner kommer på plats.
Vi får fart på karusellen och så vips är
vi klara. Det känns skönt och bra. Jag skall städa 
två rum och det kan vara så jobbigt men jag har hjälp av
min elev så det kommer att gå bra.
 
 
Då så nu är det ju full fart framåt. dagen går fort så jag missa min 
lunch med Pia och Inga. Hur kul var det? Jag tycker att det
är så tragiskt att man nu skall vara så stressad att städa
så lunchen lider. Det var mindre roligt. Så nu skall jag
sitta på avdelningsmötet, sen med Fatuo och lite
daga fix.
Jag då ar min dag slut och jag skall nu 
fixa lite inför Linus dag. Det skall vara tårta för
familjen i dag. Det blir familjen uppe här som kan
komma i dag. Kalaset senare blir o 3 veckor tror jag.
Men i dag är i dag. Jag kommer ner där vid 16.45 tiden
och är först på plan. Farmor och farfar kommer, Ukki kommer,
ock Kim så det blev väl lite bra för han ändå. Så nu är det bara att
fika och äta tårta. Han är väldigt upprymd lilla killen.
 
 
Så vi äter god tårta och sitter och pratar. Känns bra. Han öppnar paket
och blir glad och tacksam för allt han får. Så vi drar oss hem
senare och tackar för oss. Trevligt är det. Skall hem för att
sen hoppa i säng. Jag skall upp tidigt, Ashani börjar sex !
Sjukt tidigt, tåget går vid fem och det kommer inte
i tid till Haninge, så jag kör henne. 

Tackar för denna dag och
hoppas att vi hörs igen.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
     Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0