Med Amanda

 

 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190119
 
 
 GRATTIS
 
Henrik
 
 
 DAGENS  CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag och jag har inte haft en sån här stökig natt på länge.
Min högra höft gör så ont att jag inte vet hur jag skall
ligga. Jag far runt som en propeller i sängen,
så fort jag skall byta ställning gör det ont.
Vill jag ha det så?? nä det vill jag
verkligen inte Skit natt.
 
 
Tar mig lite frukost
hoppas på bättre tider.
Inte så kul vill jag lova. Bär nog
söka en läkare i detta nu. Jag vill inte
ha det så här. Helvete det var detta jag var
rädd för, skall jag gå i pension och bli handikappad
eller värre? nä det har jag ingen lust till. Nu är jag så deppig.
 
 
Hur skall detta sluta? Läkarna på vårdcentralen slutar
på löpande band och det är inget kul att byta
läkare hela tiden. Jag hade min läkare i 
över 30 år och när hon slutar har
jag ingen. Tror jag skall
försöka få Ulf.
 
Han kommer
säkert bli kvar. Så det
kan vara bra att satsa på honom.
Ja så är det och så blir det, skit tråkigt.
Men jag behöver en redig genomgång så jag
kommer nog att se till att får en hel genomgång. Jag
skall inte ha ont för är det något som är viktigt så är det
sömnen. Så det skall jag slåss för.
 
 
Dagen fortsätter med en promenad och en sväng
till centrum. Det är ju då viktigt att hämta Aris
körkort för det andra är gammalt. Vi
tar ett stopp på ishallen. Lite
lunch i annorlunda
atmosfär.
 
Så kul tycker jag
det är inte varje dag som
man är här. Det var hockey matcher
och det var ju kul. Tumba spelar matcher.
Så vi tog lite hamburgare/korv lunch. Kan ju lika
gärna vara här och äta som på bakfickan. Amanda 
tog hamburgare lika så Ari så klart, jag tar en korv.
 
 
I centrum är det massa folk men vi väntar snällt i kön  för
posten. Det är ju här han skall hämta sitt körkort.
Det går fort och han fick en påminnelse om
att körkortet går ut i morgon. Ja det är
därför jag hämtar ett nytt svarar han
lite kallt. Hon bara påminner dig
säger jag till honom. Han 
är så jobbig.
 
Hemma igen klockan 
15.30 så det är ju skönt.
Ari skall titta på skidor och hästar.
Ja jag sitter på soffan en tag för att titta
på TV vilket inte är så ovanligt just nu när jag
inte har något annat för mig. Jag kan ju inte bara
städa och plocka hela dagarna. Det är ju inte meningen.
En liten stund och så är det ju helt super att vara själv en stund.
 
 
Maten kommer fram runt 18 tiden, vi skall ha pyttipanna, ägg och rödbetor.
Det var inte i går vi käka detta vill jag lova. Jag känner att det blir
så gott. Sen skall vi titta på Adventure senare i kväll. Men
just nu till middagen är det lite musik och så  stjärnor
på slottet. Ari var med och ska se film med oss,
eller inte. Två minuter in på filmen sover han.
Så inte blev det fil för han inte.
 
 
Jag blir så trött mot slutet av
filmen att jag vill gå till sängs och
stänga dagen.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0