Middag på Brinken

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190112
 
 
 GRATTIS
 
Frideborg & Fridolf
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Lördag,
En helt vanlig dag.
Nej det är det inte för jag
har inte min bil hemma. Hela
planeringen blivit fel, planera om och
se vad jag gör åt denna dag. Jag känner
att det är lite tråkigt samtidigt som jag kan känna,
bra då kan jag bara vara i dag. Kan det vara något?
 
Jag skall väl börja på rätt sida av dagen och då ör det
en frukost som väntar på mig, jag får allt fixa den
själv. Ingen man som kommer med den på
min säng inte. Jag hoppas att det är 
bara att vara i dag och se till
att jag har det bra.
Min dag.
 
 
Ja frukosten då.
Som den brukar se ut 
med yoghurt och kaffe, inga
konstigheter alls. Min man har kokat 
ett ägg så det var ju gott. annars? är det upp
till mig att fixa resten. Vilket jag gör på en liten sekund.
Kaffet, yoghurten och smörgås klart för att inta.
 
Då skall jag sätta mig med kaffet och njuta av en solig morgon.
Härligt väder och ja vad skall jag göra nu? Har ingen
aning för inte blir det som man har tänkt sig.
Jag hoppas att det är lite mer att
hinna med senare i kväll, 
vi skall äta middag
på Brinken.
 
Just nu i detta ögonblick
är jag rätt uttråkad, har inget
som skall göras eller som jag vill göra.
Det är så tråkigt. Jag kommer att dö av tristess i
dag. Kan inte åka till gravarna för jag har ingen bil, kan inte
åka och shoppa för jag har ingen bil. jag saknar min bil så mycket.
 
 
Nu skall jag i alla fall ta kaffe och titta på TV, det är vägens hjältar och 
tunnelbanan. Intressanta program och jag gillar detta. Min man 
sitter och kollar på trav eller så spelar han. Han var nere
och lämna in en rad så ja han kollar nog på trav.
Vi skall på middag i kväll på Brinken och
det är ju trevligt.
 
Klockan är nu 16.20 så
vi skall väl åka då mot middagen.
Jag kommer att vara klar men är min man det?
Nej det är han inte, han skall kolla ett lopp till så klart vad annars.
Så nu kan vi åka och maten är klar och vi kommer att få invänta Juhani,
Ashani och Thomas. Dom kommer 18.00 så vi sitter i soffan och väntar nu.
 
 
Tacos blir det och massa gott att lägga i brödet, jag tycker det är gott.
Men jag vet att Ari har lite problem med detta, han gillar inte
kladdig mat. Men det skall nu gå så bra så. Ja vi är här
och nu skall man frossa. Hoppas det inte blir tvär
stopp för mig vilket det kan bli.
 
 
Vi tar lite kaffe efter och njuter av stunden.
Pratar med Nea om morötter och spån till höns
och kaniner, det är slut på Granngården i Eskilstuna.
Skall kolla i Södertälje i morgon. Då så allt frid och fröjd. 
Jag kommer att se till att åka hem nu börjar bli seg som fan.
Trött i skallen.
 
Då så nu gör jag kväll så hörs vi i morgon.
Ha en trevlig lördagskväll. 
 
 GOD NATT 
      HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0