Onsdag

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190109
 
 
 GRATTIS
 
Gunnar & Gunder
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det är nu en ny dag och jag känner att jag skall komma i
kontakt med denna dag. Jag har försovit mig i 45
minuter och det är skit jobbigt för min del.
Jag blir super stressad så ja jag
vill bara sova och skita
i denna dag.
 
 
 
Men så är jag ju
då plikttrogen och kan inte
  överge min kollega. Jobbigt som fasen.
Så om jag skall göra något nu är det att åka till jobbet.
Hinner dit i tid i alla fall och då känner jag att det är ju skönt.
Så startar vi dagen jag och Yassmin, vi får även en till på dagen, Judith.
 
Så är dagen igång och allt är så bra först, Men sen kommer
stressen och allt vänds upp och ner. Jag har duschar
som skall fixas. Jag har damer som är virriga.
Jag får massa jobb med saker som
blir stora och jobbiga. Hur är det
med denna dag?
 
 
Det blir en dag med
massa saker att stå i som man
helst inte vill ha i dag. Min Elev Bianca
kom i dag vilket var så kul. Jag har en trevlig
förmiddag i alla fall. Det blir lunch och den tar jag med Pia.
Så är det bara 2.5 timme kvar tills jag slutar. Vi skall fika med boende
Fixa Heroma till Emade, och så skall jag hem. Nej då händer det.
Vi blir två som skall fixa detta.
 
Så nu skall jag hem. Och jag stanna 20 minuter över min tid betyder att
jag kommer att gå nästa gång jag slutar 15, kommer gå 14.40.
Det är nu bara att ta mig hem, men vänta nu vad händer
här? Det är kö i Tullinge, vad gör dom nu?? Efter
Tullinge så är det bara en fil som är öppen.
Långa köer blir det när jag kommer
till Tullinge är det ända upp
till Flaggplan.
 
 
När jag passerar 
hindret är kön från andra hållet
från Willy`s. Och då har inte rusningstrafiken
kommit i gång. Kommer hem 16.30 trött seg och helt slut.
Jag skall nu se till att jag får min vila så jag orkar med mig själv.
Juhani fixar middagen och jag väntar på att gubben skall komma
hem. Så är det och så blir det. Skönt att vara hemma och skönt att ha en
härlig kväll med lugn och ro.
 
Middagen blir korvstroganoff med ris och det smakar gott.
Jag och min man kollar TV:n och sen blir jag så seg.
Går till sängen och min man lägger sig för
att se TV i sovrummet.
 
 GOD NATT 
     HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0